משפט

בעקבות חוב של 295 מיליון שקל: שאול אלוביץ' מסתבך בתביעת ענק

מפרקי יורוקום נדל"ן הגישו תביעה נגד בעל השליטה לשעבר שאול אלוביץ', מנכ"ל החברה לשעבר ראובן סגן כהן וחברת מנורה מבטחים, בטענה כי אלו אחראים לקריסת החברה. בכתב התביעה צוין: "נוצר מצב של חוב של הבעלים לתובעת בסך של כ-200 מיליון שקל והכל תוך הגדלת החוב לנושים (לערך פי שלושה). זאת תוך הצגת מצגים לא נכונים בדו"חות הכספיים והכל באופן העולה כדי מרמה, הפרת אמונים, הברחת נכסים, העדפת נושים, שימוש בנכס שלא כדין"

מערכת ice | 
שאול אלוביץ' תובע (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
חברת יורוקום נדל"ן החלה בהליך משפטי נגד בעל השליטה לשעבר שאול אלוביץ', מנכ"ל החברה לשעבר ראובן סגן כהן וחברת הביטוח מנורה מבטחים אשר ביטחה את הדריקטורים ב-10 מיליון דולר.
מפרקי חברת הנדל"ן הגישו היום (רביעי) תביעה על סך 100 מיליון שקל למחלקה הכלכלית במחוזי ת"א נגד אותם גורמים, זאת בשל הטענה כי אלו אחראים לקריסת יורוקום. 
כזכור, חברת הנדל"ן המוכרת קרסה בשנת 2018, כתוצאה מהצטברות חובות של כ-295 מיליון שקל. בחודש מאי בשנת 2022, ניתן צו פירוק קבוע נגד החברה ועורך הדין שאול קוטלר ושלום גולדבלט מונו לתפקיד המפרקים. 
בכתב התביעה שהוגש היום למחלקה הכלכלית במחוזי ת"א, נכתב על שאול אלוביץ' כי הוא "עשה בתובעת כבשלו ולטובתו, תוך שהפך את התובעת ונושיה למקור מימון לעסקיו; נטל על חשבון התובעת שתי הלוואות עצומות בהיקף מצטבר של למעלה ממיליארד שקלים (השנייה החליפה את הראשונה), שכלל לא היו נחוצות לה ושימשו אותו לכיסוי חובות של חברה אחרת שבשליטתו– יורוקום תקשורת, ולתחזוק עסקת מניות חלל".
לטענת מפרקי יורוקום נדל"ן, נלקחו הלוואות על ידי החברה, אך אלו, לטענת התובעים, הוזרמו לתקשורת ואח'.  "נוצר מצב של חוב של הבעלים לתובעת בסך של כ-200 מיליון שקל והכל תוך הגדלת החוב לנושים (לערך פי שלושה).
זאת תוך הצגת מצגים לא נכונים בדו"חות הכספיים; והכל באופן העולה כדי מרמה, הפרת אמונים, הברחת נכסים, העדפת נושים, שימוש בנכס שלא כדין, וכהנה; ולחילופין תוך הפרת כל חובת זהירות הקבועה לו בדין תוך שהוא פועל באופן לא מיודע, בחוסר תו"ל ובניגוד עניינים מהותי", כך נכתב בכתב התביעה.
לגבי מנכ"ל החברה לשעבר, ראובן סגן כהן, מפרקי חברת הנדל"ן מציינים כי הוא "ידיד ותיק של אלוביץ' ומי שהיה דירקטור ומנכ"ל של התובעת". לצד זאת, ציינו מפרקי יורוקום נדל"ן על מנכ"ל החברה לשעבר: "הוא התפרק לחלוטין משיקול דעתו, הפר את חובת האמונים שלו כלפי התובעת, לא התנגד לעסקאות האמורות שרקם אלוביץ', ונמנע מהפעלת שיקול דעתו כאשר סירב לחתום על העסקאות כבמעין שביתה איטלקית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה