בעולם

אבל בעולם המוזיקה: האיש שיצר קלאסיקות ענק הלך לעולמו

המלחין האגדי ריצ'רד שרמן, יוצר הפסקול של "מרי פופינס", הלך לעולמו בגיל 95. ביחד עם אחיו המנוח רוברט, השניים כונו "האחים שרמן" והיו חתומים על יצירות מוזיקליות נצחיות כמו השיר הזוכה אוסקר "Chim Chim Cher-ee" מ"מרי פופינס", וכן הפסקולים של "צ'יטי צ'יטי בנג בנג", "המיטה המעופפת", "הרפתקאותיו של פו הדב" ועוד
מערכת ice | 
פסטיבל (צילום shutterstock)
בסוף שבוע עצוב לעולם הקולנוע והמוזיקה, המלחין היהודי-אמריקאי ריצ'רד מ. שרמן, האיש שעמד מאחורי פסקולים קלאסיים כמו "מרי פופינס" ו"ספר הג'ונגל", הלך לעולמו בגיל 95. שרמן, יליד ניו יורק להורים יהודים ממוצא רוסי, היה חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של הסרטים המוזיקליים של דיסני והוליווד.
ביחד עם אחיו המנוח רוברט, השניים כונו "האחים שרמן" והיו חתומים על יצירות מוזיקליות נצחיות כמו השיר הזוכה אוסקר "Chim Chim Cher-ee" מ"מרי פופינס", וכן הפסקולים של "צ'יטי צ'יטי בנג בנג", "המיטה המעופפת", "הרפתקאותיו של פו הדב" ועוד. במהלך קריירה פורייה של יותר מחמישה עשורים, הם כתבו למעלה מ-200 שירים ל-27 סרטים ו-24 הפקות טלוויזיה, וזכו בשלושה פרסי גראמי ו-24 אלבומי זהב ופלטינה.

אך מעבר ליצירותיהם הקולנועיות, השרמנים גם תרמו את חותמם הייחודי לפארקי השעשועים של דיסני, כולל את האטרקציה הידועה "It's a Small World" והשיר המפורסם באותו שם שתורגם לעברית. הסרט המוזיקלי האחרון שריצ'רד עבד עליו היה "כריסטופר רובין" מ-2018, ספינאוף של "פו הדב".
ריצ'רד שרמן הותיר אחריו את אשתו אליזבת', לה היה נשוי 66 שנה, ילדים, נכדים ונינים רבים. מורשתו המוזיקלית תמשיך לחיות בזכרון הקולקטיבי של אוהבי הקולנוע והמוזיקה לדורות רבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה