בעולם

אנטישמיות גם בבוקינג: "היהודים לא רצויים, תבטל את ההזמנה"

ישראלי אשר פנה למלון "Apartman Evim" בבוקינג נתקל בסירוב של הבעלים לאחר שגילה כי הוא מישראל. בהודעה שנשלחה אליו נכתב: "סליחה היהודים לא רצויים פה, בבקשה תבטל את ההזמנה שלך". ארגון בצלמו פנה לבוקינג בדרישה להסתיר את המלון מהמערכת, והדבר אכן בוצע
מערכת ice |  1
גילויי האנטישמיות בעולם (צילום shutterstock)
ישראלי אשר ניסה להזמין חדר במלון בסרביה בשם "Apartman Evim" נתקל בסירוב של הבעלים – רק עקב היותו יהודי. בעקבות המקרה המחריד, ארגון בצלמו פנה לאתר בוקינג בדרישה להסיר את המלון מהמערכת, והוא כן אוסר. "מברכים את חברת בוקינג על הטיפול המידי חובה על כל העולם להתאחד במאבק נגד מגפת האנטישמיות והשנאה", נמסר מהארגון.
כאמור, האדם פנה למלון בבקשה להתארח וניהל דיאלוג עם הבעלים כאשר הוא נשאל מאיפה הוא מגיע ענה מישראל ואז קיבל את התגובה הבאה: "סליחה היהודים לא רצויים פה, בבקשה תבטל את ההזמנה שלך". במכתב ששלחו מבוקינג בתגובה לפנייה נכתב כי החברה אוסרת כל אפליה ושנאה, ועוד צוין האתר האנטישמי הוסר לאלתר.

 
שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מודה לחברת בוקינג שנענתה במהירות לפנייתי.  האנטישמיות הינה מגיפה כלל עולמית שחמורה לא פחות ממגיפת הקורונה ועל העולם כולו להתאחד נגדה ביד תקיפה.  מי ששונא יהודים איננו משתמש בחופש  אלא הינו אדם שמונע משנאה ואנטישמיות חובה לעצרו בכל דרך. על הגופים הבינלאומיים להגיד עד כאן ולמנוע כל אנטישמיות בשטחם."
התגובה הרשמית של החברה למקרה: "אנחנו לא סובלים שום צורה של אפליה והסרנו בצורה מיידית את הנכס מהפלטפורמה שלנו".
קונסול כבוד של סרביה בישראל, אלכסנדר ניקוליץ', הגיב לפרסומים: "מדובר, כפי שנמסר, לא רק במקרה מצער, אלא פסול שנבדק. חשוב להבחין שהמקרה המזעזע התרחש בעיירה סייניצה במחוז ראשקה (Raška), המכונה גם סנג'ק (Sandžak) כתזכורת למורשת העות'מנית. מדובר בעיירה עם רוב בושניאקי מוסלמי משכנע. האזור מוכר בדו-קיום ובסובלנות בין הקבוצות האתניות והדתיות עם פיתוח התשתיות מואץ בשנים האחרונות. לצערי, קיימות גם תופעות בודדות של אסלאם רדיקלי, אשר התאפיינו אף במסרים קשים מאז המלחמה הנוכחית ברצועת עזה. אלפי ישראלים ביקרו באזור, במיוחד נהנו מהפלגה דרך הנפתולים המהממים של נהר אובץ (Uvac), נשריה ולא נרשמו מקרים יוצאי דופן, נהפוך הוא. 
"מעבר לכך, בלגרד הבירה מזמן הפכה ליעד המבוקש כ-city brake, עבור ישראלים רבים. לחברת ארקיע שתי טיסות שבועיות אליה. לבסוף, הייתי מדגיש שהדוגמה הטובה ביותר לתחושת הישראלים הנוחה והבטוחה בסרביה היא העובדה שמכבי והפועל ת"א והפועל ירושלים אירחו את משחקיהן הביתיים במפעלים האירופיים העונה בכדורסל בבירת סרביה."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה
    אריק 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסרבים הם החברים שלנו, זה לא הם אלא המוסלמים שחיים בדרום מערב סרביה!
    סגור