בעולם

בשווי 72 מיליון דולר: האוסף העתיק מוצע לרכישה - לאחר מאה שנה

יצרן החמאה ואספן המטבעות הנס אמיל ברון הוריש לבני משפחתו את אוסף המטבעות שלו, בתנאי שימתינו עם מכירתו. כעת, שוויו של האוסף מוערך בסכום עתק. המהלך יצא לפועל לראשונה בבית מכירות פומביות המתמחה במטבעות עתיקים 
מערכת ice | 
מכירה פומבית (צילום succo / Pixabay)
בית המכירות הפומביות סטאקס באורס צפי להציע למכירה פומבית חלק מאוסף מטבעות דני עצום בשווי 72 מיליון דולר, כך פורסם היום (רביעי) בסוכנות הידיעות בלומברג. האוסף עומד למכירה לראשונה מאה שנה לאחר מות בעליו. הבעלים, הנס אמיל ברון, יצרן חמאה דני, אסף במהלך חייו מטבעות ושטרות מרחבי העולם. כאשר נפטר הוריש לצאצאיו את האוסף המכובד, אך בדרישה כי יוכלו למכור אותו רק מאה שנים לאחר מותו. 
כעת, בחלוף הזמן, החליטו צאצאיו של ברון להעמיד את האוסף למכירה פומבית. המכירה הראשונה תערך, כאמור, בבית המכירות הפומביות סטאקס באורס המתמחה במטבעות עתיקים. מכירתו של האוסף תתנהל בחלקים ותימשך מספר שנים. עוד לא נמסר מה יימכר בחלק הראשון של המכירה הפומבית, אך הוא צפוי להתקיים בקרוב. 
 
רוב האוסף מורכב מפריטים מדנמרק ומדינות סקנדינביות נוספות. ברון, האספן המקורי, ראה באוסף כבעל חשיבות לאומית והיסטורית. לאחר מלחמת העולם השנייה חשש ברון כי אוסף המטבעות הלאומי הדני הרשמי ייהרס. מתוך אותו חשש התעקש בצוואתו כי אוספו הפרטי לא יימכר במשך מאה שנה לאחר מותו ורק בתנאי שהאוסף הלאומי של דנמרק ישרוד. יורשיו ניסו לערער על הצוואה ללא הצלחה. 
במהלך מאה השנים בהן האוסף לא ניתן היה למכירה עלה ערכו וכעת, על-פי הערכות, שווה האוסף ל-72 מיליון דולר. רוב הפריטים באוסף הם מטבעות, שטרות ומדליות, אך באוסף נמצאים גם מעל לאלף ספרים. בסך הכל מדובר בכ-20 אלף פריטים שונים. בית המכירות עדיין עסוק בסידור האוסף, שקוטלג בפעם האחרונה לפני מאה שנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה