בעולם

עצוב: המוזיקאי האהוב הלך לעולמו בגיל 90

רנדי ספרקס שהיה מלחין ופזמונאי ידוע בז'אנר שלו, הקים את ההרכב The New Christy Minstrels ב-1961, הרכב שהתפרסם בהרמוניה קולית ובסאונד פולק-פופ שזכה להצלחה מסחרית גם מחוץ לגבולות ארה"ב במהלך שנות פעילותה
מערכת ice | 
הופעות (צילום pixabay)
אבל כבד בעולם התרבות האמריקאי. האמן רנדי ספרקס, שהיה הזמר ומייסד הרכב הפולק "The New Christy Minstrels", הלך לעולמו והוא בן 90. על פי עיתונאי המוזיקה בני דודקביץ', ספרקס מת ב-11 בפברואר אך על דבר מותו הודיע בנו רק היום.
ספרקס היה מלחין ופזמונאי ידוע בז'אנר שלו. הוא הקים את ההרכב The New Christy Minstrels ב-1961, הרכב שהתפרסם בהרמוניה קולית ובסאונד פולק-פופ שזכה להצלחה מסחרית גם מחוץ לגבולות ארה"ב במהלך שנות פעילותה.
 
דודקביץ' ציין: "הוותיקים שבינינו לבטח יזכרו את להיטי "הניו כריסטי מינסטרלס" שהושמעו בתדירות רבה בתוכניות המוסיקה של הגל-הקל וגל"צ. הבולטים שבהם היו “Green, Green” ו-"Eve of Destruction" (שהיה ללהיט גם בפי בארי מקגוואייר). אלבום הלהיטים של "הניו כריסטי מינסטרלס" זכה ב-1963 בפרס גראמי וצעד שנתיים במצעד האלבומים האמריקני".
ספרקס נחשב לדמות חשובה במיוחד בתעשיית המוסיקה האמריקנית, בדגש על עולם המוסיקה העממית, כאשר הוא הוגדר כמוסיקאי שהשפיע רבות על התפתחות הפולק-רוק וקידם את הקריירה של אמנים כמו ג'ין קלארק, ג'ון דנבר, קני רוג'רס ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה