רכילות עסקית

לב לבייב בדרך לפורטוגל? נחשף המהלך של משפחת היהלומים

משפחת לבייב עברה כולה את השלב הראשון בקבלת האזרחות הפורטוגלית, אולם ההקשחה של הרשויות בפורטוגל מביאה לעיכוב השלמת התהליך
איתן לויטס | 
חגית לבייב-סופייב ואביה לב לבייב (צילום מתוך האינסטגרם)
לאחר שהמיליארדר לב לבייב חשף בשנה שעברה שהוא אכן צאצא ליהודים מגורשי ספרד, לבייב קיבל את אישור ה-​CIP (Community Israelita do Porto). כעת העיתון הפורטוגלי Público מגלה שמשפחתו של "מלך היהלומים" קיבלה גם היא אישור דומה ויחד הם ממתינים לקבלת אזרחות פורטוגלית.
אחת מבני משפחתו שקיבלו את האישור המיוחל היא חגית לבייב-סופייב, 36, בתו החמישית של לבייב שמכהנת כיו"ר ומנכ"לית לבייב גרופ ארה"ב, זרוע של הקונגלומרט הבין-לאומי לבייב גרופ.
לבייב, שנחשב מקורב לנשיא רוסיה פוטין ואב לתשעה, החל על פי הדיווח את תהליך ההתאזרחות בלשכת הרישום המרכזית ב-6 בנובמבר 2020, לאחר שקיבל את ההכרה כיהודי ספרדי על ידי ה-CIP. הסיבה שהמהלך מתעכב היא ככל הנראה ההקשחה של תהליך האזרחות בפורטוגל לאחר פרשת רומן אברמוביץ'.
שורשי משפחת לבייב מגיעים אומנם מבוכרה שבמרכז אסיה (כיום אוזבקיסטן), אולם לפי הספרייה הווירטואלית היהודית השורשים המוקדמים יותר מגיעים ליהודים מגורשי ספרד.  
נזכיר כי בנובמבר 2022 הושג בבית המשפט המחוזי בת"א הסדר הטיעון בפרשת "היהלום השחור", וגזר קנס וחילוט בסך 25 מיליון שקלים על חברת אל. אל. די יהלומים בע"מ (LLD Diamonds), וכן 18 חודשי מאסר בפועל, קנס וחילוט בסך 280,000 שקל על מנכ"ל החברה, ראובן שמאלוב. LLD שילמה 38 מיליון שקל נוספים לרשות המסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה