רכילות עסקית

דור העתיד של רבני הקהילות באירופה התכנס בברצלונה

שלושים רבני קהילות מעשר מדינות ברחבי אירופה השתתפו במחזור השני של 'העתודה הרבנית של אירופה' בברצלונה, בראשות נשיא הועידה הרב פנחס גולדשמידט. בפתיחת הכינוס הגיע שר הדתות של קטלוניה, קרלוס ארמנגול, שהצהיר כי היחס החם וחופש הדת המוחלט לו זוכים היהודים במדינה, יימשך

מערכת ice | 
רבני אירופה בוועידה (צילום מיקל גונזלס, ברצלונה)
דור העתיד של רבני הקהילות של אירופה התכנס בעיר ברצלונה, ספרד. האירוע התקיים במסגרת 'שבתון ההעצמה' של 'ועידת רבני אירופה' ובסיוע הפדרציה של הקהילות היהודיות בספרד, ארגון הקהילות היהודיות של קטלוניה והקהילה היהודית בברצלונה ונשיאה מר שלמה ריימונד פוראדו. בפתיחת הכינוס הגיע שר הדתות של קטלוניה קרלס ארמנגול שביקש לברך את הרבנים ולהבטיח כי יימשך היחס החם ליהודים וחופש הדת המוחלט. 
שלושים רבני קהילות מרחבי אירופה השתתפו בכינוס וביניהם רבני קהילות מאנגליה, ספרד, גרמניה,, צרפת גיאורגיה,, אסטוניה רוסיה, סקוטלנד, אוסטריה ועוד. דור העתיד של רבני הקהילות התכנס בברצלונה כדי לקבל את הכלים הנדרשים לניהול קהילה יהודית ברחבי יבשת אירופה. 
במסגרת התוכנית הייחודית המתקיימת לראשונה בעולם הרבנות באירופה לומדים ומשתלמים הרבנים לעומק בהלכה ובמעשה במשך שנתיים בנושאים רבים ובהם; בדיקת מקוואות, השגחה על משגיחים במפעלים ובמסעדות, בירור יהדות מקדים ועוד. כך גם מקבלים הרבנים הכשרה מקצועית וכלים לפיתוח וניהול הקהילה בתחומי; תקשורת, מנהיגות, בניית הקהילה , ניהול וגיוס כספים, הופעה בפני קהל ועוד.

בברצלונה פועלים 3 בתי כנסת. הגדול שבהם בו מתקיימים תפילות ושיעורי תורה תמידין כסדרן במהלך כל ימי השבוע ואולם גדול במרכז הקהילתי שמוסב לבית כנסת בימי החגים. לקהילה מקווה טהרה אחד שנבנה אף הוא ראשון מאז גירוש.
הרב הראשי בברצלונה, הרב דניאל אשכנזי סיפר כי "כיום הקהילה היהודית בברצלונה מונה כ 10,000 יהודים. מה שמהווה עבורנו נקודת אור היא העובדה שיותר ויותר יהודים מבקשים להימנות על הקהילה ולהשתתף בתפילות ובשיעורי התורה.
נשיא ועידת רבני אירופה הרב פנחס גולדשמידט נשיא 'ועידת רבני אירופה סיכם: '"האתגרים העומדים היום בפני רבני הקהילות בפרט וארגוני הקירוב בכלל בעולם כולו ובאירופה במיוחד, הם רבים וההתמודדות חייבת שתהייה על ידי הכלים המתאימים לתנאי הסביבה של ימינו. הרב בכל קהילה אינו יכול להסתפק במתן שירותים דתיים לבני קהילתו או לבני עירו, אלא הוא אמור לייצר 'צרכים רוחניים' אצלם, בכדי לענות על הביקוש ואת זה עושים באמצעות חסד ועוד חסד. משימתנו, לתת לרבנים את הכלים והמיומנות הנדרשת של ימינו כדי לחזקם ולהבטיח את מעמדם בקהילה, ללא תלות, כדי שיוכלו לפעול בעוז להעביר את מסר היהדות האותנטית השורשית ללא פשרות ויחד עם זאת להנעימה על הצעירים ולהחזיר עטרה ליושנה".‏
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה