רכילות עסקית

נחשף: ביל גייטס הוזהר מפני רומנים עם עובדות

הרבה לפני הגירושין ממלינדה, בכירי מיקרוסופט גילו שהמייסד מנהל רומנים בעבודה והזהירו אותו – אך החליטו שלא לנקוט נגדו בהליכים כלשהם
יאיר מור | 
ביל גייטס ומלינדה גייטס (צילום ויקיפדיה, טוויטר/מלינדה גייטס)
ביל גייטס ניהל רומנים עם עובדות בחברה שלו, מיקרוסופט, במשך שנים, כך חשף אתמול העיתון וול-סטריט ג'ורנל.
המקרה הראשון הוא, כמובן, הרומן שלו עם מלינדה גייטס, אותה פגש ב-1987 כאשר החלה לעבוד בחברה, והחל לנהל איתה קשר רומנטי בזמן שעבדה תחתיו. אך עוד לפני שהספיקו להתחתן ב-1994 הוא כבר הספיק לנהל רומן עם עובדת נוספת, ב-1992, כך נחשף כעת. בכיר בחברה הודיע על כך לאדם מחבר המנהלים, אך האחרון בחר שלא להעביר את הדיווח ליתר המנהלים.
מאוחר יותר, ב-2002, הוא ניהל רומן עם עובדת נוספת, כפי שנחשף על ידי הג'ורנל כבר בתחילת השנה לאחר שהגיע לעיתון מייל ששלחה מהנדסת בכירה מ-2019, בו התלוננה על יחסים מיניים שניהל איתה גייטס כמעט שני עשורים קודם לכן. בעקבות המכתב הזה אולץ גייטס לפרוש מחבר המנהלים ב-2020, ולאחר הפרסום גם הגישה אשתו, מלינדה, בקשה לגירושין, שנחתמו לבסוף באוגוסט האחרון.
אך גולת הכותרת היא הגילוי החדש כי ב-2008 הגיעו לידי חבר המנהלים של החברה מיילים ששלח גייטס שנה קודם לכן לעובדת אחרת, ושדובר החברה, פרנק שו, הודה בקיומם וציין כי "בעוד שהמיילים היו פלרטטניים, הם לא היו מיניים באופן מפורש, אך הוחלט שהיו לא ראויים". גייטס הוזהר על התנהגותו והונחה לעצור את מערכת היחסים, והבטיח לא לחזור שוב על ההתנהגות הזו – אך לדברי מריה קלו, דירקטורית בחברה מ-2009 עד 2015, גייטס "בהחלט נתן את הרושם שהוא חש שיש לו מעמד שמעניק לו סדרה של זכויות שאין לאחרים" וכי חוקים אינם חלים עליו.
גייטס שימש כמנכ"ל מיקרוסופט מייסודה ב-1975 ועד 2000, אז העביר את התפקיד הזה לחברו סטיב באלמר. הוא המשיך לעבוד בחברה עד לאחר גילוי המיילים הלא ראויים ב-2008, ושימש כנשיא עד 2014 ויו"ר חבר המנהלים עד 2020.
ברידג'יט ארנולד, המדבררת את ביל גייטס, מסרה כי "הטענות הללו הן שמועות מופרכות וממוחזרות ממקורות שאין להם ידע ישיר, ובמקרים מסוימים יש להם ניגודי עניינים משמעותיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה