השוק

שופרסל תימכר לידיים אמריקניות? אלו פרטי הצעת הרכש שהתקבלה

צוות המשקיעים בראשות איש העסקים מייקל אלפרט הגישה לגופים המוסדיים הצעה לרכישה על פי 23 שקל למניה עבור 24.9% מהחברה. הנתון משקף שווי חברה של 6.11 מיליארד שקל. אם תאושר ההצעה, תתבצע חבירה להנהלה הקיימת בראשות איציק אברכהן
מערכת ice | 
שופרסל (צילום shutterstock, freepik)
כצפוי, הקבוצה האמריקנית של המשקיעים בראשותו של איש העסקים מארה"ב מייקל אלפרט הגישה לגופים המוסדיים שמחזיקים במניות חברת שופרסל הלילה (שישי) מעט לאחר חצות. ההצעה עליה חתום אלפרט, שותפו של בן אשכנזי באשכנזי אקוויזישן, נוקבת במחיר של 23 שקל למניה עבור 24.9% מהמניות.
הנתון משקף שווי חברה של 6.11 מיליארד שקל. כאשר ההצעה של האחים שלומי ויוסי אמיר שהוגשה השבוע היתה במחיר של 22.58 שקל למניה ושווי חברה של 6 מיליארד שקל. כלומר, הצעת האמריקנים גבוהה ב-25 מיליון שקל בלבד מזו של הישראלים. מי שציפה להצעה גבוהה משמעותית יותר יתאכזב מכך.
הפרסום מגיע על רקע הדיווח על כך שהאחים שלומי ויוסי אמיר הגיעו לסיכום עם יו"ר פז הראל לוקר, לאחר שמכרו ב-2021 את רשת פרשמרקט לפז, על קיצור תקופת אי התחרות שלהם, זאת בתמורה לתשלום פיצויים של 100 מיליון שקל לפז. נראה כי בפער כזה יעדיפו המוסדיים שחקן מקומי עם ניסיון בתחום על פני שחקן זר פחות מוכר.
האמריקנים מציינים כי הם בעלי ניסיון בתחומים בהם פועלת שופרסל, וקיימו כמה ישיבות עם ההנהלה כך שמדובר בחבירה להנהלה הקיימת בראשות איציק אברכהן ואורי וטרמן. ההצעה בתוקף עד יום שלישי. תקופת אי התחרות אמורה להסתיים בסוף השנה הנוכחית, אך כאמור האחים אמיר הסכימו לקיצוץ משמעותית של הזמן בתמורה לפיצויים. בנוסף דווח כי הם התחייבו שלא לקחת עובדים מפז עד סוף שנת 2025.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה