השוק

דירוג עשירי העולם: מאסק יודח מהמקום הראשון? סנסציית ענק בצמרת

על רקע הצניחה במניית טסלה, הונו של האיש העשיר בתבל נחתך משמעותית והוא מוביל על ברנאר ארנו במיליונים ספורים. לאחר זמן ממושך בפסגה, נראה שמצבה של החברה מכרסם על מעמדו ברשימה. וגם: הונו של ג'ף בזוס מוערך ב-179.9 מיליארד דולר
מערכת ice | 
ברנאר ז'אן אטיין ארנו, אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, פייסבוק/ אילון מאסק)
השבוע נרשמה מגמה מעורבת בחשבונות הבנק של רשימת עשירי העולם. לאחר תקופה רווית תהפוכות, ייתכן שהחמישייה הראשונה לקראת חילופי מקומות דרמטיים, ואולי אף מדובר גם בקריאת כיוון לתקופה הקרובה. המגזין הכלכלי פורבס חושף השבוע את דירוגו הרשמי המציג את הרשימה המלאה, שנתוניו מתפרסמים הערב (מוצ"ש) ב-ice.
המקום הראשון והבטוח, אילון מאסק, מנכ"ל SpaceX וטסלה, שביקר לאחרונה בישראל, רושם השבוע הפסד של 18 מיליארד דולר שעלול לכרסם במעמדו כאיש העשיר בעולם. הונו האישי נחתך ועומד על 204.2 מיליארד דולר. טסלה הפכה ליצרנית הרכב היקרה ביותר בעולם ומבטיחה גידול מכירות ללא תחרות.
נוכח גידול מכירות EV על ידי יצרניות רכב אחרות, טסלה נסוגה ביעדי המכירות השוריים הקודמים שלה ושולי הרווח שלה נשחקו, כך שעם פרסום דוחותיה לרבעון הרביעי מנייתה צנחה ב-4% במנייתה ו-5% לאחר המסחר, מה שככל הנראה פגע ברווחיו של מאסק באופן כה משמעותי. זהו השבוע החמישי ברציפות בו מאסק נוחל הפסדים.
אחריו ברשימה, ברנאר ארנו, האיש השני העשיר בעולם, שאולי בקרוב עשוי להתחלף עם מאסק. ארנו מצדו מסיים שבוע נהדר כשהונו מוערך כעת בסכום זהה לזה של מאסק - 204.2 מיליארד דולר. לאורך השבוע הוא הרוויח סכום מטורף העומד על 19.3 מיליארד דולר. עם זאת, כיוון שמדובר במספרים גדולים מאוד, מאסק מוביל עליו במיליונים ספורים.
ג'ף בזוס שומר על מקומו השלישי ברשימת עשירי העולם של מגזין פורבס. הונו האישי של מייסד ויו"ר חברת אמזון מוערך כעת ב-179.9 מיליארד דולר, כשהוא הרוויח לאורך השבוע סכום העומד על 870 מיליון דולר. לארי אליסון במקום הרביעי עם 142.6 מיליארד דולר, והפסיד בשבעה ימים סכום העומד על 392 מיליון דולר.
 
הכוכב העולה בצמרת הוא מייסד ונשיא מטא מארק צוקרברג, שבתום שבועות ארוכים הגיח לרשימה. מייסד ונשיא מטא סוגר את החמישייה, לאחר שהרוויח השבוע סכום בגובה 862 מיליון דולר, ורושם הון עצמי שמוערך ב-138.8 מיליארד דולר. אם תהיתם מי במקום השישי, התשובה היא לארי פייג', שהונו מוערך ב-126.9 מיליארד דולר.
וורן באפט, מנכ"ל ויו"ר ברקשייר האת'ווי, במקום השביעי. הונו האישי מוערך ב-125.9 מיליארד דולר. באפט, אחד מכוכבי הרשימה ומייסד ענקית ההשקעות ברקשייר האת'ווי, שבר השבוע את שיא כל הזמנים כאשר מניותיה של החברה עלו ב-1% ל-570,000 דולר. היקף מזומניה עומד על יותר מ-150 מיליארד דולר. סכום זה הוא הגבוה ביותר אי פעם, בכל 60 שנות קיומה של החברה.
האישה העשירה בעולם פרנסואה בטנקורט מאיירס במקום ה-14, כשהונה מוערך ב-97.6 מיליארד דולר. הישראלית במקום הגבוה ביותר ברשימת העולם היא מרים אדלסון, שמדורגת במקום ה-44 ברשימה העולמית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה