השוק

וורן באפט הדהים את המשקיעים: הנתון הגבוה ביותר ב-60 שנה

חברת ההשקעות ברקשייר האת'ווי מחזיקה בשיאי מזומנים: יותר מ-150 מיליארד דולר. המשמעות היא ככל הנראה שהחברה גדולה יותר מאי פעם. הערכה: באפט מאמין כי שוק המניות מוערך יתר על המידה בצורה מסוכנת
מערכת ice |  1
וורן באפט באסיפת בעלי המניות (צילום מסך יוטיוב)
חברת ההשקעות ברקשייר האת'וויי מחזיקה בשיאי מזומנים. על פי הדו"ח הרבעוני האחרון שפורסם על ידי החברה בנובמבר, היקף מזומניה עומד על יותר מ-150 מיליארד דולר. סכום זה הוא הגבוה ביותר אי פעם, בכל 60 שנות קיומה של החברה. חלק מהאנליסטים מסיקים כי באפט לא מוצא חברות מוערכות פחות מדי כיעד לרכישה.
משמעות הדבר היא שבאפט מאמין כי שוק המניות מוערך יתר על המידה בצורה מסוכנת. עם זאת, בפועל היקף המזומנים של ברקשייר האת'ווי כלל לא מצביע על הערכה כזו מצדו.  על פי אתר מרקט ווץ', רמות המזומן הנוכחיות של ברקשייר אינן יוצאות דופן. כשיעור מכלל הנכסים של החברה, הרמה הנוכחית כמעט וזהה לממוצע לאורך השנים.
 
במילים אחרות, ככל שברקשייר הלכה וצמחה כחברה, שיעור ההקצאה למזומן נותר ללא שינוי והוביל לסכום הגבוה עליו דיווחה. כך, שכל מה שערימת המזומנים של ברקשייר אומרת לנו הוא שהחברה גדולה יותר מכפי שהייתה. בדיקה של הנתונים מאז 2011 מצאה כי שיעור הקצאת המזומנים השתנה לאורך השנים אך בטווח קל בלבד, והממוצע עומד בשנים הללו על 15.5%.
הבדיקה הזו מצאה גם שהשינויים ברמות המזומן של החברה לא תואמות עם עליות וירידות שנרשמו באותו הזמן במדד S&P 500. כלומר, אם הקצאות המזומן של באפט היו מתבססות על תגובות להערכת יתר או הערכת חסר בשוק, הייתה מתקבלת קורלציה שלילית בין נתוני המדד והקצאות המזומן. אך למעשה בחלק מהמקרים נמצאה קורלציה חיובית בין שני הנתונים.
כך למשל, במהלך השוק הדובי של 2022 הקצאות המזומן היו בירידה, זאת בניגוד למה שניתן היה לצפות בהתבסס על התיאוריה. באופן כללי נראה כי השינויים ברמות המזומנים של ברקשייר נובעות משלל סיבות אחרות. לדוגמה, אותה ירידה בהקצאות ב-2022 נבעה מהרכישה של Allegheny עבור 11.6 מיליארד דולר בעסקת מזומן. בשורה התחתונה, לא ניתן להסיק מה דעתו של באפט על שוק ההון בהתבסס על הקצאות ההון של החברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האחוזים לאורך השנים, אז למה הוצאת כזאת ולמה הכתבה בכלל (ל"ת)
    ללא שינוי 01/2024/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור