השוק

סוני הפילה עסקה ב-10 מיליארד דולר: דיסני תשתלט על השוק?

קבוצת סוני (SONY) ביטלה את המיזוג בין השלוחה של החברה בהודו לבין חברת Zee, זאת על רקע חילוקי דעות בנוגע למי יוביל את החברה. כעת, סוני דורשת פיצויים של 90 מיליון דולר, ודיסני אורבת בפינה ומחכה להשתלט על השוק ההודי עם עסקה מתקרבת מול חברת Reliance Industries 
מערכת ice | 
סוני הפילה עסקה ב-10 מיליארד דולר (צילום shutterstock)
קבוצת סוני (SONY) ביטלה את המיזוג בין השלוחה של החברה בהודו לבין חברת Zee Entertainment ממומבאי, כך מסרה היום (שני) החברה היפנית. אותה עסקת ענק הוכרזה כבר לפני שנתיים, כאשר סוני רצתה למזג את החברה שלה עם חברת המדיה ההודית.
מטרת הרכישה של סוני הייתה ליצור תחרות נגד ענקיות הסטרימינג נטפליקס, אמזון ודיסני באמצעות שליטה בחברת המדיה ההודית. ההודעה של סוני מגיעה בתקופה קריטית במיוחד עבור החברה בכל הנוגע לשוק ההודי, זאת על רקע המשא ומתן שמקיימת דיסני עם חברת (ריליאנס) Reliance Industries של המיליארדר מוקש אמבאני, במטרה לכבוש את שוק הסטרימינג בהודו.
בהודעה הרשמית שיצאה מסוני בנוגע לעסקה שנפלה נכתב: "תנאי הסגירה למיזוג לא התקיימו. אנו לא צופים כל השפעה מהותית על התוצאות הכספיות כתוצאה מהפסקת ההסכמים למיזוג". סוני לא מסרה בהודעה הרשמית את הסיבה האמיתית לנפילת העסקה, אך על פי דיווח ברויטרס, היו ויכוחים ומתיחות בין שתי החברות בכל הנוגע לשאלה מי יוביל את החברה המאוחדת.
החברה ההודית הציעה שהמנכ"ל שלה יוביל את החברה, בעוד סוני לא הסכימה. חברת זי ההודית הוציאה הודעה משלה בה היא אמרה כי קיבלה את ההודעה מסוני לפיה היא מפילה את העסקה, וכי היא "תיבחן את כל האפשרויות הזמינות שעומדות בפנינו". 
עוד טענה זי כי סוני דורשת פיצוי על סך של 90 מיליון דולר בגלל הפרות לכאורה לטענתה של זי בתנאי המיזוג של החברות. בהודעה הרשמית מצב זי נכתב: "החברה מכחישה מכל וכל את כל הטענות, לרבות תביעותיה של סוני לדמי סיום".
הפרידה מגיעה בזמן שהתחרות בתעשיית הבידור של הודו נמצאת בשיאה. עם שוק חופשי יחסית ואוכלוסיית דוברי אנגלית עצומה, המדינה המאוכלסת ביותר בעולם היא יעד אטרקטיבי עבור חברות בידור גלובליות.
ממשלתו של ראש הממשלה נרנדרה מודי, מצפה שהמדינה תהפוך בקרוב לשוק המדיה והבידור השלישי בגודלו בעולם, מהמקום החמישי כיום. אם בסופו של דבר עסקת דיסני-ריליאנס תצא לפועל, זה לא רק יעזור לחברה האמריקאית לבסס את מעמדה בהודו, אלא גם ליצור ישות ענקית עם יותר מ-100 ערוצי טלוויזיה ושתי פלטפורמות סטרימינג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה