השוק
ייבוא הרכבים לישראל בקריסה: זה הנזק שגרמו החות'ים מתימן
באילת נרשמה ירידה בפריקת רכבים בשל הירידה בהגעת סחורה ימית בתעלת סואץ, יבוא של כלי רכב דרך נמל אשדוד גם כן נפגע, זאת בשל ירי הרקטות לאזור, במיוחד בתחילת הלחימה. על פ כלכליסט, ברבעון הרביעי של 2023 יובאו לשם כ־2,500 כלי רכב בלבד לעומת 43.1 אלף כלי רכב ברבעון המקביל ב-2022, כ-94% פחות
החות'ים מתימן מצליחים להרוס לישראל לא מעט והדבר כולל גם שיבושים בסחר הימי, שהביאה לצניחה ברבעון הרביעי של 2023 בייבוא כלי הרכב דרך נמל אילת בהיקף של כ־60%, על פי נתוני התנועות בנמלי הים של רשות הספנות והנמלים לחודשים אוקטובר־דצמבר שפורסמה ומציגה את המכה שהנחיתו התימנים על ציר התובלה המרכזי.
נמל אילת פרק רק כ־18 אלף כלי רכב בלבד, זאת לעומת 70.6 אלף כלי רכב שנפרקו שם ברבעון הרביעי ב-2022, כמעט פי 4. התימנים הפכו לחלק מרכזי במלחמת 'חרבות ברזל' מאז ה-7.10, עם ירי של טילים לכיוון ישראל, ירי על ספינות וניסיון השתלטות עליהן באזור מצר באב אל מנדב, מה שהביא להפסקה כמעט טוטלית של השיט שם לכיוון אילת.
כאמור, בין הנתונים נחשף כי יבוא של כלי רכב דרך נמל אשדוד גם כן נפגע, זאת בשל ירי הרקטות לאזור, במיוחד בתחילת הלחימה. על פ כלכליסט, ברבעון הרביעי של 2023 יובאו לשם כ־2,500 כלי רכב בלבד לעומת 43.1 אלף כלי רכב ברבעון המקביל ב-2022, כ-94% פחות, ההארכה של השיט עד נמל אשדוד הביאה לעיכובים של כשלושה שבועות.
עוד ב-
צ'רי, מותג שאולי לא שמעתם עליו מסר בשנת 2023 בסך הכל 11,162 רכבים אחרי שב-2022 כולה מסר רק 906 רכבים, מדובר בזינוק של כמעט 1,150%. יותר מפי 11 יותר רכבים על הכביש.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.פתרון לבעית הפקקים? (ל"ת)מישהי 01/2024/28הגב לתגובה זו0 1סגור
-
3.איראןאבי 01/2024/23הגב לתגובה זו0 0כך איראן פוגעת בכלכלת ישראלסגור
-
2.איזה בכייניםג'רי 01/2024/23הגב לתגובה זו1 0היבואנים בארץ מגלגלים מאות מיליוני שקלים בשנה מהמחירים הגבוהים, לפני חודשיים הם בכו שכל הרכבים תקועים בנמל ויש ירידת מסירות, שנייה אחרי זה הם בוכים שאין מספיק רכבים בנמל כי אין מספיק פריקות, אתם מוכנים כבר לסתום את הפה. יבואניות הרכב הן גן סגור בארץ ולא נותנות לאף שחקן חדש להיכנס בשוק הרכב כדי להשאיר את המכוניות במחירים גבוהים. אבל הם כל יום כל שבוע מוצאים על מה לבכות לוועדת הכספים ומנהלי האיחוד של יבואני הרכב שיש להם לובי חזק מאוד בארץ. זה פשוט מחליא לראות את זה, איך שהם סוחטים את הציבור ובו זמנית בוכים כאילו הם האנשים הכי מקופחים בתעשייה הישראלית. כל היום בוכים בגלובס או בעיתון אחר. תאפשרו לשחקניות חדשות להיכנס לתחום הייבוא ואחר כך תבכו, לפני כן אתם יכולים לבוא בטענות לעצמכם, אתם אלה שמשאירים את מחירי המכוניות כלכך גבוהים. והמדינה כמובן, שתמיד אוהבת להרוויח מבלי שעשתה דבר. כמו ילד בן 75 שלא מוכן לצאת מהבית של ההורים.סגור
-
1.לא צריך להחליף רכב כל שלוש שניםאחד 01/2024/23הגב לתגובה זו2 0וחוץ מהמשפחות של היבואנים, אף אחד לא יפגע להיפך, זה טוב למדינהסגור