השוק

מבקר המדינה בביקורת נוקבת: הבנקים מרוויחים על חשבון הציבור

על אף ששיעור עליית ריבית בנק ישראל הועבר במלואו על ידי הבנקים לריבית עבור האשראי, נראה כי העלייה בשיעור הריבית על הפיקדונות הייתה חלקית בלבד ועמדה על כ-60% בלבד - כך חושף מבקר המדינה בדו"ח שפרסם לאחרונה
מערכת ice | 
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן (צילום שבוע הסייבר, אוניברסיטת ת"א)
דו"ח שפרסם מבקר המדינה חושף את התנהלותה הכושלת של ישראל ביחס לטיפול באינפלציה, אך הוא מציג ליקויים חמורים אף יותר בנוגע למדיניות של הבנקים בנוגע לשיעור עליית הריביות, שבסופו של דבר, פגעה באזרח.
הביקורת שפורסמה בחנה את שיעור עליית ריבית בנק ישראל "המגולגל" אל הציבור באמצעות "גלגול" הריבית על ההלוואות אותן נוטל הציבור ועל הפיקדונות אותם מחזיק הציבור ("התמסורת"). למרות ששיעור עליית ריבית בנק ישראל הועבר במלואו על ידי הבנקים לריבית עבור האשראי הבנקאי הניתן לציבור, העלייה בשיעור הריבית שמשלמים הבנקים על פיקדונות הציבור הייתה חלקית בלבד ועמדה על כ-60% בלבד, נכון לאוגוסט 2022, מה שבסופו של דבר תורגם לגידול המשמעותי ברווחי הבנקים.
המבקר אנגלמן ממליץ כי משרד האוצר ייערך לסביבת אינפלציה משתנה, תוך נקיטת צעדים ממוקדים שיקטינו את האפשרות לסחרור אינפלציוני מחד, ותמיכה באוכלוסיות ראויות לקידום שנפגעו מעליית האינפלציה מאידך. כמו כן, על הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל להמשיך ולהבטיח את יציבות המערכת הבנקאית ובמקביל לפעול לכך שכתוצאה מעליית הריבית המערכת הבנקאית לא תרוויח רווחי עתק על חשבון החוסכים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה