השוק

הורדת המלצה שניה תוך שבוע לאפל: חשש מהאטה במכירות האייפונים

בית ההשקעות פייפר סנדלר הוריד את ההמלצה שלו לאפל וזאת לאחר שבתחילת השבוע הוריד בית ההשקעות ברקליס את ההמלצה למניה; הסיבה המרכזית להורדת ההמלצות הוא החשש מהכלכלה הסינית ומהביקושים לאייפונים השנה
ניצן כהן | 
טים קוק, מנכ"ל אפל (צילום shutterstock, יוטיוב/ CNN, Apple)
בית השקעות פייפר סנדלר הוריד את ההמלצה שלו לאפל וזאת לאחר שבתחילת השבוע הוריד בית ההשקעות ברקליס את ההמלצה שלו למניה. מאז תחילת השנה איבדה מניית אפל כ-2% וזאת בשל חששות מפני האטה במכירות האייפונים - מוצר הדגל של החברה.
מניית אפל ממשיכה לאבד גובה היום בניו יורק ונראה שהחברה סובלת מסוג של מומנטום שלילי. הסיבה כאמור היא תחזית להאטה במכירות של האיפונים מסדרה 15 שמאופיינים במחיר גבוה בתקופה בה חוסר הוודאות הכלכלי בעולם הולך ועולה.
באופן עקרוני חברות מחקר מעריכות שהשנה אפל מכרה בשנת 2023 215 מיליון איפונים, 10 מיליון פחות מהכמות שמכרה בשנת 2022 ו-25 מיליון פחות מכמות האיפונים שהיא מכרה בשנת 2021. האנליסטים בוול סטריט מעריכים שחולשה של הכלכלה הסינית בשנה הקרובה תביא לירידה נוספת בהיקף מכירות האיפונים.
צריך לזכור שאמנם אפל מוכרת פחות אייפונים אבל היא העלתה את המחיר של סדרה 15 שהושקה בספטמבר האחרון וזה אמור להגדיל את הרווח שלה ממכירת כל איפון בדרך שתפצה על הירידה בהיקף המכירות הכולל. עוד דבר שצריך לקחת בחשבון הוא העובדה  שבסדרה 15 החליפה אפל (בגלל החלטה של האיחוד האירופי) את שקע הטעינה שלה ל-usbc מה שאמור להביא את רוכשי המכשיר החדש להחליף גם את הציוד הנלווה, נתון שעלול להכביד על החלטה לשדרג את המכשיר.
בעיה נוספת שצצה באפל היא העובדה כי היא הפסידה במשפט פטנטים על רכיב ששולב בסדרה הפופולרית של האפל ווטש אולטרה 2 מה שכנראה יגרום במעלה הדרך לאפל לשלם פיצויים לא פשוטים לתובעת.
הנחת העבודה של האנליסטים בניו יורק מדברת על תחזיות לרווח רבעוני (ברבעון הרביעי של 2023) בטווח של 2.02 עד 2.16 דולר למניה כשממוצע התחזיות מדבר על תחזית לרווח של 2.09 דולר למניה שיפור לא ביחס לרווח של 1.88 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.
באשר לתחזיות הרווח לרבעון הראשון של השנה האנליסטים שומרים על אופטימיות כשממוצע התחזיות מדבר על רווח של 1.58 דולר למניה לעומת רווח של 1.52 דולר למניה ברבעון הראשון של 2023.
אז מה קורה למניית אפל? האנליסטים בניו יורק מציינים את העובדה שכרגע או מאז האייפון 13 לא הייתה פריצת דרך טכנולוגית משמעותית במוצר הדגל של החברה וזה למעשה גורם לכך שהתחזיות לפיהם מעריצי אפל ירוצו לשדרג את המכשיר למכשיר יקר יותר (ובהרבה) מסדרת 15 כשאם נוסיף לכך את האווירה הכלכלית הכללית בעולם שהיא פחות טובה מכפי שהייתה בשנה שעברה, הרי שהאנליסטים מודאגים מעט ואיתם, כאמור, גם המשקיעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה