השוק

הדולר במגמת התייצבות, האירו מזנק בחדות לרמה של 4.03 שקל

תנועה מעורבת בשוק המט"ח, אל מול הודעתו הצפויה של נגיד בנק ישראל ב-1 בינואר. המטבע האמריקני נסחר בסביבות 3.62 שקל. ירידות חזקות בתשואות האג"ח בארה"ב. הערכה: "האינפלציה לא תרד חזרה לאפס בשנה הקרובה, צריך להתרגל לעולם הזה"
מערכת ice | 
אירו (צילום freepik)
על רקע הודעת הריבית הצפויה על ידי נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ביום שני הקרוב, נרשמה הבוקר (חמישי) תנועה מעורבת בשוק המט"ח. הדולר יציב ונסחר בסביבת 3.62 שקל, האירו עולה ב-0.5% ל-4.03 שקל. ההערכות על גובה הריבית בארה"ב גוררות במקביל ירידות חזקות בתשואות אג"ח ארה"ב. השאלות על הפרק הן מהו המועד שבו יודיע הפד על הורדת הריבית הראשונה שלו, וכמה הורדות צפויות בפועל בשנה הבאה. 
בצל היחלשות הדולר, הציפיות גוברות להורדת ריבית הפד ב-2024 - הבנק המרכזי אף הודיע בעצמו בהודעת הריבית האחרונה כי צפויות שלוש הורדות במהלך השנה הבאה. פגישתו הבאה של הפד צפויה ב-1 בפברואר, וגוברות ההערכות כי הוא יותיר את הריבית ללא שינוי. המשקיעים מעניקים סיכוי של 89% להורדת ריבית בפגישה הבאה אחריה, של 22 במרץ. 
עם זאת, ככל הנראה בשבועות הבאים יתברר כי הציפיות הללו היו אופטימיות ושהורדת ריבית הפד כנראה תידחה לפגישה מאוחרת יותר בשנה הבאה, מה שעשוי דווקא לחזק את הדולר. בשווקים הגלובלייים: היורו עולה ב-0.2% ונסחר במעל 1.11 דולר. "אנחנו והעולם צריכים להבין שהאינפלציה לא תרד חזרה לאפס וגם לא ל-2% בשנה הקרובה", אמרה ענת לוין, מנכ"לית בלאקרוק ישראל, בוועידת התחזיות של כלכליסט. 
"נחזור לריבית נייטרלית ונשהה שם די הרבה זמן. צריך להתרגל לעולם הזה. גם בעלי עסקים צריכים לשוב ולהיזכר כיצד ניתן לנהל עסקים בריבית של 3%". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה