השוק

מטריד: ירידה דרמטית של 56% בגיוסי ההון של סטרטאפים ישראליים

מכה כלכלית לעולם ההיי טק: שנת 2023 מסכמת צניחה של כ-56% בגיוסי ההון לחברות ישראליות. הסיבות הן דיי ברורות, המשקיעים נמנעו מלסכן את עצמם בשוק הישראלי בשל ההפיכה המשטרית והמלחמה הנוכחית, שטרם ידוע מתי תסתיים 

מערכת ice | 
משבר בהייטק (צילום shutterstock)
תחום ההייטק הישראלי מסכם את 2023 עם נתונים מטרידים ביותר. ניתן לראות כי ישנה  צניחה דרמטית של כ-56% בהשוואה לסך ההון שגויס בשנה אשתקד. ברבעון הראשון של השנה, רק 112 סטארט־אפים ישראליים הצליחו לגייס הון, זאת לעומת 2022 בה מספר החברות שגייסו ברבעון הראשון עמד על 215.
זו צניחה חדה בסטנדרטים שהציבה אומת הסטארט־אפ בשנים האחרונות. אך למרות הקושי והעצב הגדול, לא הכל שחור. יש גם מעט אופטימיות בנתונים. סבבי הגיוס המוקדמים של חברות סטארט־אפ צעירות בתחילת דרכן, דווקא טיפסו ברבעון הרביעי לסכום של כ–220 מיליון דולר, עלייה של יותר מ–45% לעומת הרבעון השלישי. 
מיה אייזן־צפריר, מנכ"לית לאומיטק, זרוע המימון לתעשיית ההייטק של בנק לאומי אמרה: "ישנה עלייה מובהקת כל כך בנתוני ההשקעה בשלב הסיד היא אינדיקציה לעמידות גבוהה של תעשיית ההייטק המקומית, ולאמון המשקיעים בחברות חדשות עתירות סיכון וביכולת שלהן להתפתח".
בין הסיבות הבולטות שהבריחו את המשקיעים הן ההפיכה המשטרית שליוותה אותנו מתחילת 2023 וכמובן מלחמת חרבות ברזל שצמצמה משמעותית את האמון הכלכלי בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה