מדדים ומחקרים

כלכלה בסכנה: כ-60% מהעסקים בדרום בדרך לפשיטת רגל?

המלחמה הנוכחית מביאה איתה השלכות רבות, ביניהן השלכות כלכליות גדולות שכבר פוגעות בעסקים קטנים וגדולים. אלו הענפים שנפגעו בצורה המשמעותית ביותר 
מערכת ice | 
כלכלה ומלחמה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)

המלחמה הנוכחית החלה לתת את אותותיה גם בזירה הכלכלית והפגיעה בעסקים מתבהרת מיום ליום. מתוך סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שנערך לפני כשבוע, נמצא כי כ-60% מהעסקים בדרום הגיעו למצב של כמעט פשיטת רגל וסגירת העסק באופן מוחלט. עוד נמצא, כי 42% מהעסקים הקטנים אשר מעבידים 10 עובדים, נמצאים על סף סגירה.

הסקר, שמתבסס על דיווחים של מנהלים ב-1,680 חברות, מראה כי בערך 37% מהעסקים בישראל שרויים במצב בו העסק כמעט ולא מתפקד או שהפסיק להתנהל באופן מוחלט בשל היעדרות עובדים. עוד נמצא, כי בכ-24% מהעסקים, הפגיעה בפעילות הייתה סבירה וכי  אלו מצליחים להעסיק יותר מ-81% עובדים בחברתם טרם המלחמה. בנוסף, נמצא כי הענפים שנפגעו בצורה המשמעותית ביותר במשק הם ענף הבנייה והמזון. 
 


כאמור, בעלי העסקים בדרום נפגעו בצורה משמעותית משאר חלקי הארץ כאשר כ- 59% מהעסקים בדרום דיווחו על אופן העסקה מינימלי ואילו כ-16% דיווחו על פגיעה מתונה. במקום השני בהיקף הפגיעה הכלכלית כתוצאה מהמלחמה הנוכחית, נמצא מחוז ירושלים אשר נפגע כנראה בשל העסקת זרים ופלסטינים רבים. במקום האחרון נמצאת תל אביב עם הפגיעה הכלכלית הנמוכה ביותר משאר חלקי הארץ כאשר 25% מהעסקים העידו כי הינם מתמודדים עם הפסקת פעילות של העסק או פגיעה חמורה אחרת.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה