השוק

בהשקעה של מיליוני שקלים: מיזם ההייטק השאפתני העתיד להיבנות

בצל הפגיעה הקשה ביישובי הנגב המערבי, חברות הייטק רבות התגייסו למען הקמת מיזם הייטק הכולל מאות משרות בחברות מובילות כמו גוגל, אנבידיה ועוד. כ-15 מיליון שקלים יושקעו במתחם שייבנה בשדרות, ובעתיד עתידים להיבנות מתחמים נוספים באזור
מערכת ice |  1
הייטק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בעקבות המשבר שפקד את מדינת ישראל הן מבחינה ביטחונית והן כלכלית, חברות הייטק וקרנות הון סיכון התגייסו למען רשויות מקומיות בנגב המערבי למען הקמת מיזם הכולל מאות משרות הייטק. המהלך הוא חלק ממיזם הייטק החברתי Place-IL, ובמהלכו יושקעו כ-15 מיליון שקל עבור בניית מתחם הייטק בשדרות שאמור לענות על דרישות כוח האדם של סניפי חברות מובילות היוקמו באזור (למשל: גוגל, אנבידיה ועוד).
ע"פ דיווח של כלכליסט, הרעיון המרכזי שנולד בעקבות המתקפה של ה-7 באוקטובר הוא לשקם את הנגב המערבי ולגרום להקמה של סניפי חברות הייטק באזור. ההבנה היא שהחברות לא יגיעו על דעת עצמן, אך אם הן ייראו כי מוקם מעין "חלל עבודה משותף" לחברות רבות, הן עשויות להיענות בחיוב ולהתמקם בדרום.
התכנית תייצר מאות משרות הייטק חדשות בתוך שלוש עד ארבע שנים בלבד, ובהמשך עתידים להיבנות מתמחים נוספים באשקלון וייתכן שגם באחד מקיבוצי העוטף. חשוב לציין כי באזור נמצאות גם מכללות גם המכללה האקדמית ספיר וסמי שמעון, ובוגריהם עתידים להשתלב במתמחי ההייטק הללו. על פי נתוני הלמ"ס, כיום ישנם למעלה מ-3,000 בוגרי תארים רלוונטים (כולל הנדסאים) שיצאו לשוק התעסוקה בשנים האחרונות ויוכלו להשתלב במקצועות הליבה של הייטק.
Place-IL תאתר את המועמדים הפוטנציאליים למשרות ההייטק באמצעות מערך מתנדבים ייעודי הכולל יזמים, מנכ"לים מובילים, אנשי גיוס ועוד. במקביל פועלת החברה בשביל לאתר צרכים ספציפיים עבוד סוגי המשרות השונים. בנוסף, חשוב לציין כי גם לרשויות המקומיות יש חלק בדבר והן כמובן עוזרות בפיתוח הפרויקט השאפתני.
המיזם החברתי Place-IL  הוקם בסך הכל בשנה שעברה על ידי עידן טנדלר, סגן נשיא בפאלו אלטו, במטרה לייצר פלטפורמה טכנולוגית שתוכל לשלב אוכלוסיות בייצוג חסר (בדגש על חרדים וערבים). בשנות פעילותיה של העמותה, היא הצליחה להכניס מאות עובדים לחברות הייטק מתוך אוכלוסיות אלו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמה שטויות אתם כותבים
    איש עסקים 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי בכלל יבנה חברת הייטק באיזור תחת איום טילים ובלי אקוסיסטם תומך להייטק. שלא לדבר על משקיעים שלא ישקיעו שם
    סגור