רכב
ענקית הרכב מורידה 90,000 רכבים מהכביש: זו התקלה החמורה שזוהתה
ג'נרל מוטורס מכריזה על החזרת 90,000 כלי רכב בשל תקלה פוטנציאלית בתיבת ההילוכים

ג'נרל מוטורס הודיעה על החזרת יותר מ-90,000 כלי רכב בעקבות בעיה אפשרית בתיבת ההילוכים שעלולה להגביר את הסיכון לתאונות. בדו"ח שהוגש למנהל הבטיחות בדרכים הלאומי בארצות הברית (NHTSA), החברה מציינת כי שסתום בקרת תיבת ההילוכים בדגמי קדילק CT4 ו-CT5 משנים 2020-2021, קדילק CT6 משנים 2019-2020, ושברולט קמארו משנים 2020-2022 המצוידים בתיבת הילוכים בעלת 10 מהירויות, עלול לסבול מ"שחיקה מוגברת" שתוביל ל"החלפת הילוכים חדה" ובמקרים נדירים אף ל"נעילה רגעית" של הגלגלים.
נעילה קצרה של הגלגלים בזמן נסיעה עלולה להוות "סיכון מוגבר לתאונה", כפי שצוין בדו"ח ההחזרה. ג'נרל מוטורס הדגישה כי ההחזרה מתייחסת רק לכלי רכב המצוידים בתיבת הילוכים בעלת 10 מהירויות, וכי כלי רכב עם תיבות הילוכים אחרות אינם מושפעים מהתקלה. החברה מסרה כי "בטיחות לקוחותינו היא העדיפות העליונה עבור צוות ג'נרל מוטורס כולו", והיא פועלת לתקן את הבעיה באמצעות עדכון תוכנה בהקדם האפשרי.
לפי הדו"ח, התקבל דיווח אחד על תאונה שעשויה להיות קשורה לפגם בשסתום. עדכון התוכנה שיטפל בבעיה "יזהה שחיקה מוגברת כ-10,000 מייל לפני שעלול להתרחש מצב של נעילת גלגל" וימנע זאת על ידי "העברת תיבת ההילוכים להילוך חמישי עד למחזור המפתח הבא". סוכנויות המכירה יתקינו את תוכנת הניטור של מודול בקרת תיבת ההילוכים ללא עלות ללקוחות.
עוד ב-
בעלי כלי הרכב המושפעים מההחזרה צפויים לקבל מכתבים בדואר החל מה-21 באפריל, כפי שנמסר בדו"ח ה-NHTSA. יצרנית הרכב כבר הטמיעה "תוכנת בקרת תיבת הילוכים חדשה" בייצור של דגמי קדילק CT6 משנת 2021, קדילק CT4 ו-CT5 משנת 2022, ושברולט קמארו משנת 2023, על פי נתוני מנהל הבטיחות האמריקאי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה