השוק

בנק מזרחי טפחות: "הריבית בארה"ב תרד בחודש מרץ"

יוני פנינג אסטרטג עסקאות ראשי בבנק מזרחי טפחות פרסם את הסקירה השבועית וטוען לירידת האינפלציה המקומית ומדד נובמבר שנפל ב-0.3% נמוך מהקונצנזוס של האנליסטים, האינפלציה השנתית מתמתנת ל-3.3%
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
לאחר פרסום האינפלציה ביום שישי האחרון  הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי בארצות הברית שלא להוריד את הריבית ולהשאירה על כנה, פרסם אסטרטג העסקאות של בנק מזרחי טפחות יוני פנינג את הסיבות לכך שנראה הורדה ראשונה של הריבית רק בחודש מרץ
פנינג טען: "הטנגו של חזרת האינפלציות העולמיות לטווחי היעד מצא לעצמו תזמון מפתיע משהו מבחינה גיאופוליטית. תזמון זה מעלה כמובן את השאלה אם אנחנו בדרך לעוד השפעות עקיפות, כמו עם תחילת המלחמה באוקראינה, או שהחזרה לנורמליות תהיה מהירה יותר."
"בינתיים, אותן השפעות עקיפות נוטות לדחוף כלפי מטה דווקא את האינפלציה המקומית, בעיקר על רקע סנטימנט צרכני מתון יותר. לזה נוספות ראיות נוספות בדבר העודף המבני בחשבון השוטף, ברבעון השלישי, עם סיוע מסוים של הפיחות בשקל ברבעון ולפניו. המצב נשמר ככל הנראה גם אל תוך הרבעון הרביעי, עם המשך התמתנות במחירי הדלק. וירידה ביבוא המכוניות."

"בארה"ב, הפד בוחר לבצע פיבוט קל בהכוונת השוק לגבי המדיניות בהמשך, ומקבע את החלטת הריבית במרץ לזו שנראה בה הורדה ראשונה. דווקא התמונה האינפלציונית אמנם חיובית, אבל רחוקה ממה שאפשר היה לצפות לו בשלב הזה. וחזון למועד אם אכן נזכה להורדה כאמור."
"בבריטניה וב-Eurozone, הבנקים המרכזיים קצת יותר סקפטיים לגבי היכולת להוריד ריביות בקרוב. ולקראת הסופ"ש, גם חברי הפד מצננים קצת את הציפיות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה