מודל PIVOT: העסק תקוע? אולי הגיע הזמן ל-PIVOT
פיבוט (בתרגום חופשי - סיבוב ציר) מתייחס לשינוי משמעותי באסטרטגיה העסקית או השיווקית של מיזם, בדרך כלל בתגובה לתנודות בשוק ולשינויים בתעשייה.
נקודות מפתח במודל פיבוט:
תגובה לשינויים: מתרחשת עקב גורמים כמו העדפות לקוחות, שינויים במוצר, שינויי ערך, אסטרטגיות שיווק או גורמים משפיעים אחרים.
השפעה משמעותית: יכולה להוביל לשינויים מהותיים במודל העסקי של המיזם.
תזמון: מציאת הרגע הנכון לסיבוב הוא חיוני להצלחה.
תגובה לשינויים: מתרחשת עקב גורמים כמו העדפות לקוחות, שינויים במוצר, שינויי ערך, אסטרטגיות שיווק או גורמים משפיעים אחרים.
השפעה משמעותית: יכולה להוביל לשינויים מהותיים במודל העסקי של המיזם.
תזמון: מציאת הרגע הנכון לסיבוב הוא חיוני להצלחה.
דוגמאות שכיחות לשימושים במודל:
התמקדות במוצר ייחודי: כאשר למיזם יש מוצר ייחודי עם ערך מוסף גבוה, הוא עשוי להחליט להתמקד אך ורק במוצר זה.
שינוי כיוון: אם היוזמה הנוכחית אינה כדאית כלכלית, או שהמייסדים מכירים בצורך בשינוי אסטרטגי, הגיע הזמן לעשות סיבוב ציר - פיבוט.
התמקדות במוצר ייחודי: כאשר למיזם יש מוצר ייחודי עם ערך מוסף גבוה, הוא עשוי להחליט להתמקד אך ורק במוצר זה.
שינוי כיוון: אם היוזמה הנוכחית אינה כדאית כלכלית, או שהמייסדים מכירים בצורך בשינוי אסטרטגי, הגיע הזמן לעשות סיבוב ציר - פיבוט.
עוד ב-
מודל PIVOT הוא מהלך אסטרטגי קריטי עבור מיזמים, המאפשר להם להסתגל לנסיבות משתנות ולהתאים את מאמציהם להזדמנויות המבטיחות ביותר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה