השוק

הבנק הבינלאומי זינק ברווח הנקי, יחלק דיבידנד ב-90 מיליון שקל

הרווח הנקי של קבוצת הבינלאומי הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-1.673 מיליארד שקל, גידול של 48% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. על רקע רמת אי הוודאות הגבוהה בשווקים בארץ בעקבות המלחמה, אושרה חלוקת דיבידנד במזומן לבעלי המניות בסך של 90 מיליון שקל ברוטו
מערכת ice | 
סמדר ברבר צדיק (צילום Magma Images, תמר מצפי)
הבנק הבינלאומי מפרסם הבוקר (רביעי) את הדוחות הכספיים לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 המשקפים המשך צמיחה בתחומי פעילות הליבה של הבנק תוך המשך שמירה על האיתנות הפיננסית. במוקד, הרווח הנקי של קבוצת הבינלאומי הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב- 1.673 מיליארד שקל, גידול של 48% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
התשואה להון עומדת על 20.5% ברבעון השלישי של השנה הסתכם הרווח הנקי ב-455 מיליון שקל, בהשוואה ל-467 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון בשיעור של 2.6% וירידה של 22.5% ביחס לרבעון השני של .2023 התשואה להון - 16% בסך הכל.
סך ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב]-5.036 מיליארד שקל, גידול של 32.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי הסתכמו סך ההכנסות ב-1,601 מיליארד שקל, גידול של כ-12% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד וירידה של 7.7% בהשוואה לרבעון השני של 2023.

הרווח המימוני מפעילות שוטפת גדל בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-43.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, גידול שמוסבר בעיקר מהשפעת עליית הריבית השיקלית והדולרית ומהשפעת העלייה בהיקפי הפעילות. סך ההוצאות בגין הפסדי אשראי הסתכמו ברבעון השלישי ב-165 מיליון שקל, שיעור של 0.55% מתיק האשראי, גידול בסך של 122 מיליון שקל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, הנובע כולו מההפרשה הקבוצתית להפסדי אשראי עקב אי הוודאות בשל ההשלכות הכלכליות של המלחמה.
ההוצאות להפסדי אשראי הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים ב-336 מיליון שקל, שיעור של 0.38% מתיק האשראי, ועלייה של 262 מיליון שקל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מעלייה בהפרשה הקבוצתית בעיקר בשל התאמות של ההפרשה הקבוצתית, בגין החשש מהשפעות מקרו כלכליות חזויות, לנוכח אי הוודאות בתנאים הכלכליים, בין היתר, עקב ההשלכות הנובעות מהמלחמה , השפעת עליית הריבית וההסתברות להאטה כלכלית. ההפרשה להפסדי אשראי כוללת הכנסה פרטנית בסך של 31 מיליון שקל.
על רקע רמת אי הוודאות הגבוהה בשווקים בארץ בעקבות המלחמה, כמו גם רמת אי הוודאות הנמשכת בשווקים בעולם, החליט דירקטוריון הבנק לאשר חלוקת דיבידנד במזומן לבעלי המניות בסך של 90 מיליון שקל ברוטו. מובהר כי לא חל שינוי במדיניות חלוקת הדיבידנד של הבנק והיא נותרה בעינה: מדיניות חלוקה שנתית )לא רבעונית( של עד 50% מהרווח הנקי השנתי. דירקטוריון הבנק ימשיך לדון בהמשך יישומה של מדיניות חלוקת דיבידנד של הבנק לאור ההתפתחויות והשפעתן על המשק.
סמדר ברבר-צדיק, מנכ"ל הבינלאומי מסרה: "הבינלאומי נכנס לתקופת אי הוודאות שנוצרה בעקבות המלחמה, כבנק איתן, חזק ויציב עם איתנות פיננסית )נזילות והון( גבוהה ותיק אשראי איכותי ומפוזר. הבנק מציג ריווחיות גבוהה לאורך זמן, המשך צמיחה אחראית במגוון הפעילות תוך שמירה על פיזור ואיכות הנכסים. הצמיחה בהכנסות מאפשרת לבנק ליצור כריות בטחון גבוהות יותר בעת הזו, הן כריות להפסדי אשראי, והן כריות הון, בעיקר על רקע רמת אי הוודאות במשק והחשש מהשפעות מאקרו כלכליות חזויות, וההתפתחויות בתנאים הגיאו- פוליטיים".
לסיום מסרה: "אנו מבקשים להביע השתתפותנו בצערן העמוק של משפחות ההרוגים ולשלוח איחולי החלמה מהירה לפצועים. אנו מייחלים לשלומם ולהשבתם של כלל החטופים במהרה ומחזקים את ידי חיילי צה״ל וכוחות הביטחון שנלחמים בעוז ובגבורה, ומתפללים לשובם בשלום. ברצוני להודות לדירקטוריון, להנהלה ולעובדי הבינלאומי על האמון והזכות שנפלה בחלקי לעמוד בראש הבנק הטוב במערכת, ולאחל הצלחה רבה למנכ"ל הנכנס- אלי כהן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה