השוק

קבוצת מר ברבעון שיא: עלייה של 115% ברווח הנקי

קבוצת מר דיווחה על תוצאות כספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2023. מדובר ברבעון שיא עבור קבוצת מר, כאשר הרווח הנקי צמח ב-115%. הכנסות הקבוצה צמחו בכ-28% ל-169 מיליון שקל
מערכת ice | 
רועי הס (צילום יחצ, shutterstock)
קבוצת מר, העוסקת בביצוע פרויקטים ואספקת שירותים בתחומי התקשורת, האבטחה והביטחון, דיווחה אתמול (חמישי) על תוצאות כספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2023. מדובר ברבעון שיא עבור קבוצת מר, כאשר הרווח הנקי צמח ב-115%.
הכנסות ברבעון השלישי של 2023 הסתכמו בכ-169 מיליון שקל, עליה של כ-28% בהשוואה לכ-132 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מגידול בהכנסות משני מגזרי הפעילות, גלובל וישראל. הכנסות לתשעת החודשים הראשונים של 2023 עמדו על כ-476 מיליון שקל המהוות עליה של כ-36% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.
עלייה בהיקף פעילות החברה - הכנסות מגזר מר גלובל בתקופת הדוח עלו בכ-64% והסתכמו בכ-281.6 מיליון שקל לעומת כ-172.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות המגזר נובע בעיקר מגידול בהכנסות מפרויקטים בתחום הביטחון והאבטחה באפריקה, ומפרויקטים בתחום תשתיות התקשורת והרדיו במרכז ובדרום אמריקה. הכנסות מר ישראל עלו בכ-9% והסתכמו בכ-194 מיליון שקל. הגידול נובע מגידול בתחום תשתיות התקשורת ופריסת סיבים אופטיים ובתחום ייעוץ והקמת מערכות בתחום הביטחון והאבטחה.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2023 הסתכם בסך של כ-26.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-20.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ-28%. שיעור הרווח הגולמי נותר ללא שינוי ועומד על כ-16%. הרווח הגולמי לתשעת החודשים הראשונים של 2023 עמד על כ-71.9 מיליון שקל עלייה של כ-32%. שיעור הרווח הגולמי ירד בתשעת החודשים הראשונים של 2023 כתוצאה משינוי בתמהיל המכירות בין תקופות הדוח ועומד על כ-15.1%.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי של 2023 הסתכם בכ-11.2 מיליון שקל, בהשוואה לסך של כ-6.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – עליה של כ-75%. הגידול ברווח התפעולי נובע מהגידול ברווח הגולמי שהתקזז בחלקו מהגידול בעלויות התפעוליות. הרווח תפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2023 עמד על כ-26.6 מיליון שקל לעומת כ-2.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד – עלייה של כ- 945%. הגידול ברווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2023 נובע מהגידול ברווח הגולמי שהתקזז בחלקו מהגידול בעלויות התפעוליות.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2023 הסתכם בכ-6.3 מיליון שקל לעומת כ-2.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נקי נובע בעיקר משיפור בתוצאות הפעילות הנמשכת ומירידה בהפסד של הפעילות המופסקת. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2023 עמד על כ-10.2 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-6.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. צבר ההזמנות של החברה הסתכם בכ- 502 מיליון שקל בתקופת הדוח. 
המשך צמיחה בפעילות הבינלאומית של הקבוצה - פעילות מר גלובל תורמת שיעור גדל והולך בפעילות – והיוותה 59% מהכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים של 2023, בהשוואה ל-49% בתקופה המקבילה אשתקד. פעילות מר ישראל היוותה 41% מהכנסות בתשעת החודשים הראשונים 2023, בהשוואה ל-51% בתקופה המקבילה.
בתקופת הדוח חברת הבת טקמר חתמה על הסכם בהיקף של כ- 5.6 מיליון דולר עם חברת תעשייה ביטחונית בארץ. במסגרת ההסכם תספק החברה מערכות שליטה, קשר ובקרה נייחות ויבילות וכן שירותים הכוללים בין היתר רכש, תכנון והנדסה. תקופת אספקת המערכות המשוערת הינה כשנתיים ולאחריה תתווסף תקופת אחריות של כשנה וחצי. הקרונות מיועדים לפרויקטים ביטחוניים מתקדמים בחו"ל.
בתקופת הדוח זכתה קבוצת מר במכרז של משרד הביטחון להקמה ושדרוג אתרי איסוף לרבות תכנון, אספקה והתקנה בגבולות המדינה ובאתרים שונים. מדובר על פרויקט בהיקף משוער של לפחות 36  מיליון שקל לתקופה של 36  חודשים עם אופציה להארכה ולגידול בהיקף הפרויקט.
לאחר תקופת הדוח זכתה קבוצת מר בשני מכרזים להקמת אתרי תקשורת בהיקף כולל משוער של כ-20 מיליון שקל עם אופציה להכפלתו לכ-40 מיליון שקל. הקבוצה תקים עבור חברת תשתיות לאומית במדינה במרכז אמריקה אתרי תקשורת כולל אספקת מגדלי תקשורת והנדסה. 
רועי הס, מנכ"ל קבוצת מר: "אנחנו מסכמים את הרבעון הכי חזק ורווחי לחברה בחמש השנים האחרונות. אנחנו ממשיכים את מגמת הצמיחה בעיקר בתחום הביטחון, האבטחה וההגנה בהובלת מגזר גלובל. אנו רואים כי קיימת התעוררות בתחום מערכות הקשר הטקטיות, בעיקר בשווקים הצבאיים הביטחוניים בעולם. עוד הוסיף הס כי, "לאור אי היציבות הגיאופוליטית בעולם הביקוש למוצרי ושירותי החברה עולה משמעותית ואנו רואים כי ממשלות מקצות תקציבים גדולים בעיקר בתחומי הביטחון הן האזרחי והן הצבאי."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה