השוק

בית ההשקעות פסגות: בנק ישראל ישאיר את הריבית ללא שינוי

על רקע המערכה בעזה, מדד אוקטובר הותיר את סביבת האינפלציה בחוסר ודאות. לדברי האסטרטג הראשי, הלמ"ס ביצעה התאמות כך שהנתונים לא ייפגעו למרות עצירת הפעילות בכמה ענפים במשק. חרף התחזקות השקל, השיקולים להחלטת הנגיד יביאו בחשבון כמה גורמים: "לעת עתה, השקעת פרמיית הסיכון על שוק המט"ח נעלמה"
מערכת ice | 
אורי גרינפלד, פסגות (צילום רמי זרנגר, ויקיפדיה)
לדברי אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של פסגות בית השקעות, מדד המחירים לצרכן שפורסם בשבוע שעבר מותיר את סביבת האינפלציה בישראל בחוסר ודאות. בנק ישראל ניצב בפני התלבטות לא פשוטה לקראת ההחלטה שעתידה להגיע בשבוע הבא. "אמנם האינפלציה בישראל ממשיכה לרדת", אומר גרינפלד, "אבל כדאי לזכור שני דברים".
"ראשית, במדד אוקטובר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ביצעה מגוון התאמות על מנת שהמדד לא יושפע מעצירת הפעילות בכמה ענפים", בכיר פסגות מסביר כי ענפים אלו כוללים בין היתר טיסות לחו"ל, נופשים בארץ או מסעדות. "קשה ללמוד ממדד זה או ממדד נובמבר שיפורסם בחודש הבא על מגמת האינפלציה האמיתית במשק". 
"שנית, השפעות המלחמה על האינפלציה בטווח הבינוני עדיין לא ברורות בעיקר על רקע תוכנית התמיכה של האוצר בעסקים ובמשקי הבית והמחסור המסתמן בכוח אדם", מוסיף גרינפלד. לדבריו, חרף העובדה שהאינפלציה ממשיכה לרדת, וההיתכנות הגבוהה לקו זהה בהמשך, המגמה כולה בטווח הבינוני והארוך לא כל כך בשורה.
לפיכך, גרינפלד מסביר כי על אף שבטווח הקצר סביר להניח שהאינפלציה תמשיך לרדת, בטווח הבינוני-ארוך המגמה פחות ברורה. "מצד שני, אין ספק שהתחזקות השקל מתחילת החודש מקלה על בנק ישראל אם ירצה בכל זאת להפחית את הריבית כדי לתמוך במשק". השיקולים להחלטה, אם כן, עשויים להביא בחשבון אלמנטים מגוונים. 
"שער החליפין של השקל מול הדולר ומול סל המטבעות נמוך יותר מכפי שהיה ערב המלחמה", מציין האסטרטג הראשי של פסגות. "נדמה שלפחות כרגע, השפעת פרמיית הסיכון של ישראל על שוק המט"ח נעלמה. על רקע זה, בנק ישראל יעדיף להערכתנו להותיר שוב את הריבית על כנה ולתמוך במשק על ידי הפעלה של תוכניות ייעודיות, כמו התוכנית לעידוד אשראי בריבית נמוכה לעסקים קטנים שהושקה לפני כשבועיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה