השוק

במשרד האוצר חוששים: עלות המלחמה תגיע לפחות ל-200 מיליארד שקל

האומדן הראשוני שעשו במשרד האוצר מעלה כי עלות המלחמה עשויה להגיע ל-200 מיליארד שקל גירעון לקופת המדינה, זאת בתנאי שהמלחמה תימשך עד שנה ולא תיפתח לה חזיתות נוספות
מערכת ice |  1
עלות המלחמה (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון, חיים גולדברג, shutterstock)
במשרד האוצר מתחילים לגבש אומדן ראשוני של כמה עלולה המלחמה לעלות לקופת המדינה. הערכות שערכו בימים האחרונים בכירים במשרד האוצר מעלה חשש כי הגירעון עשוי להגיע ל-200 מיליארד שקל. כך מדווחים בכלכליסט.
הנחות היסוד לפיהן גובש האומדן הוא בכך שהמלחמה תימשך בין שמונה חודשים לשנה ויסתיים רק לקראת סוף 2024 ובכך שהיא תישאר רק בגבולות עזה ולא תידרדר גם לחזית הצפון או תערב מדינות נוספות כמו תימן או איראן. בשל הנחות אלה וחוסר וודאות סימנו באוצר את המספר 200 מיליארד שקל כתחזית "אופטימית".
בהשוואה לקורונה מדובר בעלייה משמעותית, זאת מאחר שבמהלך שנתיים של קורונה היא עלתה למדינה 160 מיליארד שקל "בלבד".  בנוסף לכך עצירת המשק הייתה מלאכותית לגמרי, מאחר וכאשר המגפה הסתיימה, חזר המשק לפעילות מלאה ולכן ההתאוששות גם הייתה מהירה.

כזכור בתחזיות שערך הכלכלן הראשי של משרד האוצר דובר על צמיחה של 0.6-0.7% בלבד בשנת 2024. בסוף השבוע האחרון ההערכות כבר היו כלפי מטה והתחזיות מנבאות מיתון ודאי, קרי ירידה של ממש בתוצר במהלך השנה הקרובה. הממונה על התקציבים יוגב גרדוס תיאר את האירוע כדרמטי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני זוכר מלחמה, בה גבתה הממשלה מאזרחים :מלווה מלחמה" !
    רואה נכוחה 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני זוכר מלחמה, לא רק שלא נתנה פיצוי , היא גבתה הממשלה מאזרחים :מלווה מלחמה" ... ובחזירה רק לאחר 10 שנים !!!
    סגור