השוק

רשות שוק ההון ללא יו"ר קבוע - כבר יותר משנה: מהן ההשלכות?

כהונתו של עמית גל שהחליף את משה ברקת באוקטובר 2022 מוארכת מדי שלושה חודשים, ועתה, בשעת המלחמה, הגוף ימשיך לפעול ללא יושב ראש. תזכיר חוק מקפיא סיום פעילותם של בעלי תפקידים ציבוריים אם כהונתם מסתיימת אחרי ה-7 באוקטובר. גם בית המשפט העליון פועל ללא נשיא, לאחר שחיות פרשה לגמלאות
מערכת ice | 
בורסה (צילום אילוסטרציה AI)
לאחר פרישתו של משה ברקת באוקטובר 2022, כשנה לפני סיום כהונתו המתוכננת, מונה עמית גל לתפקיד מ"מ יו"ר רשות שוק ההון. תפקיד ממלא המקום אמור להיות זמני, אלא שלא כך בישראל, ובפרט בממשלות נתניהו. לפי שעה בית המשפט העליון פועל ללא נשיא מאז פרישתה של אסתר חיות, ועתה מתברר כי מ"מ יו"ר רשות ההון ימשיך בתפקידו עד להודעה חדשה. 
הסיבה לכך, על פי כלכליסט, היא ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד למחנה הממלכתי. במסגרתם נקבע כי לא יבוצעו מינויים של בכירים במגזר הציבורי במהלך תקופת ממשלת החירום הלאומית עקב מלחמת חרבות ברזל. סעיף זה נועד בעיקר להשאיר בתפקידו את נגיד בנק ישראל אמיר ירון. ככל שלא יהיה סיכום בסוגיית יו"ר רשות שוק ההון בין המחנה הממלכתי והליכוד, גל יישאר בתפקיד עוד כמה חודשים.
ככל שממשלת נתניהו-גנץ לא תסיים את דרכה, גל ימשיך בתפקידו. נוסף על כך, יצא תזכיר חוק שמקפיא את סיום פעילותם של בעלי תפקידים ציבוריים ודירקטורים למשך שלושה חודשים, אם כהונתם מסתיימת אחרי 7 באוקטובר. מאז מינויו של גל, וכיאה למדינת ישראל, כהונתו הוארכה מדי שלושה חודשים, ובמשרד האוצר לא הצליחו למנות ועדת איתור שתבחר לו מחליף.
המכשול האחרון היה מינויו של יפתח רון טל כחבר ועדת האיתור, אלא שהוא נפסל בשל חוסר התאמה לתפקידו. במקומו לא מונה מחליף, ואז פרצה המלחמה בעזה. כך, עלול להיווצר מצב חסר תקדים של שנה וחצי ללא יו"ר קבוע לרשות, מה שפוגע בתפקודה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה