השוק

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה נגד הנגיד: "מעשה מקומם ומנותק"

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה יוסי אלקובי הגיב על החלטת נגיד בנק ישראל להשאיר את הריבית על כנה וטען כי לאור השינויים לרעה במשק בשבועיים האחרונים, הנגיד היה צריך להורות על ירידת הריבית
מערכת ice | 
יוסי אלקובי (צילום דני שביט)
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון החליט אמש להותיר את את הריבית ללא שינוי, רבים בתעשייה מאמינים כי החלטה זו תוביל בסופו של דבר בזמן הקרוב, להורדה בריבית, בעקבות העלייה של שער הדולר במקביל לפיחות השקל, וכן עקב המלחמה, שהותירה רבים מהתעשיינים בבעיה. נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה יוסי אלקובי לא ראה את השארת הריבית בעין יפה, זאת בעקבות השינויים לרעה במשק שנעשים בעיקר בגלל המלחמה.
יוסי אלקובי נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה הגיב להחלטת נגיד בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי: הותרת הריבית ללא שינוי  ע״י נגיד בנק ישראל, היא מעשה מקומם שמעיד יותר מכל על ניתוק מוחלט מהמתרחש בשטח."

"בשעה שהתותחים רועמים ותנאי המשק משתנים לרעה נוכח הלוחמה, מחוייב בנק ישראל לכל הפחות להפחתה של הריבית, נוכח ההאטה החריפה בפעילות הכלכלית במשק. הצורך המיידי בגיוס הון בחלק ניכר מהעסקים הקטנים והבינוניים בתקופה זו על מנת להמשיך את קיומם לצד נסיגה דרסטית בצריכה הפרטית, עלולים לגרום לעסקים אלה ליפול לתהומות שאין מהם חזור."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה