השוק

חברת הייקון מערכות מתחדשת: אלה המהלכים המשמעותיים עליהם הודיעה

חברת הייקון מערכות הודיעה כי בעלי המניות המרכזיים בחברה ישקיעו 2.5 מיליון דולר כחלק מהנפקה לציבור שתעשה בחודש נובמבר, בנוסף לכך חתמה החברה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת BHS הגלובלית וקיבלה הזמנות ל-2 מערכות BEAM2C ב-4 מיליון דולר
מערכת ice |  2
שלמה נמרודי הייקון (צילום רועי מזרחי)
הייקון מערכות מעדכנת היום בדבר מספר התפתחויות מהותיות. במהלך של הבעת אמון וחיזוק יכולותיה הפיננסיות של החברה, החברה מדווחת על התחייבות להשקעה בהיקף של כ-2.5 מיליון דולר במניות החברה, מצד בעלי המניות המרכזיים בחברה: לנדא ונצ'רס, קרן JVP וקבוצת LR, משותפה האסטרטגי SEE ומהספק העיקרי שלה, חברת המשבב בע״מ. ההתחייבות תיכנס לתוקפה לאחר ביצוע איחוד הון והגדלת ההון ובכפוף לביצוע הנפקה לציבור, הנפקה פרטית, הנפקת זכויות או כל שילוב ביניהן בתוך 60 יום. החברה מצפה כי סכום הגיוס המינימלי יעמוד על 2.5 מיליון דולר.
בנוסף, הייקון מעדכנת על חתימת הסכם שת"פ אסטרטגי עם חברת ייצור המקרגלים המובילה בעולם, BHS Corrugated. שיתוף הפעולה יכלול הפצת מערכות הייקון לשוק הקרטון הגלי וכמו כן תמיכה במערך הלוגיסטיקה ועלויות הייצור של מערכות החברה. החברה אף מדווחת על קבלת הזמנות לשתי מערכות Beam 2C בסכום כולל של כ-4 מיליון דולר. החברה מצפה לקבל מקדמות בגין הזמנות אלה בשיעור של 55% במהלך השבועות הקרובים. 
כתוצאה ממהלכים אלה קיבלה החברה את הסכמת הבנק המממן, בנק מזרחי טפחות, להסדר דחיית מועד פירעון ההלוואות שנטלה החברה, בהיקף כולל של כ-3.3 מיליון דולר, עד לחודש יולי 2024. ההשפעה המצרפית של מכלול המהלכים, הכוללים הכנסות ממכירת מערכות, השקעות בהון החברה, ודחיית הוצאות מימון, הינו בהיקף מצטבר של קרוב ל-10 מיליון דולר. 
צעדים אלה, לצד תכנית עסקית מעודכנת שאישר דירקטוריון החברה, יסייעו לחברה  להתקדם לעבר אבן הדרך המשמעותית שהינה השתתפות בתערוכת drupa, הצפויה להתקיים בחודשים מאי-יוני 2024 בדיסלדורף, גרמניה. 
אלון בר-שני, יו"ר הייקון, מסר: "הסביבה המאקרו-כלכלית ואקלים ההשקעות הנוכחי, הביאו את הייקון להאט את השקעתה בעתיד, ולהתמקד במטרות קצרות טווח. אני משוכנע, כי גישת 'החזרה ליסודות' תמצב את הייקון מחדש, ותאפשר לה לחזור בהמשך גם למיקוד ביעדיה ארוכי הטווח. 
בני לנדא, משקיע ותיק בהייקון וחבר הדירקטוריון אמר: "עמיתיי, בעלי המניות, ואני, מחויבים לחלוטין להייקון ולחזון האסטרטגי שלה וגאים להיות קשורים לחברה חשובה ופורצת הדרך". 
בנוסף למהלכים האמורים, אישר דירקטוריון החברה תכנית עסקית עדכנית, המלווה במדדי KPI ברורים המיועדת ליישום בהמשך השנה הנוכחית ובשנת 2024, בהתאם למתווה שגיבשה הנהלת החברה, וזאת במטרה להעביר את החברה לתזרים מזומנים חיובי לקראת רווחיות בשנת 2024. חלק אינטגרלי מהתכנית כולל גם התייעלות משמעותית, הפחתת קצב שריפת המזומנים של החברה  - שצפויים בין היתר להביא להפחתה צפויה של כ-6-7 מיליון דולר בעלויות שכר שנתיות – וכן הקפאת השקעה בפרויקטים ארוכי טווח לתקופה של 12 החודשים הקרובים, תוך שמירה על יכולות לחדשם במועד המתאים בעתיד.

לפני מספר חודשים, דווחה החברה על מכירת שתי מערכות ללקוחות בשוק הקרטון הקשיח באירופה. הייקון מעדכנת היום, כי אחת המערכות שנמכרו הינה מערכת שלישית לחברת WestRock לשוק הבריאות והיופי, כאשר שתי המערכות הראשונות נמכרו למפעלי החברה במקסיקו ובארה״ב. כמו כן, חושפת הייקון את שם הלקוח השני שרכש את המכונה, חברת Eurographic, שלה אתרים גם בשוודיה ודנמרק (הייקון עבדה עם שותפתה הפולנית Digiprint על עסקה זו). עם התקנה זו, פולין תהיה המדינה הראשונה באירופה עם Beam 2 וגם Beam 2C. 
שלמה נמרודי, מנכ"ל הייקון מערכות אמר: "אני רואה בלקוחות החוזרים, אשר בוחרים להתקין מספר מערכות הייקון, את ההוכחה הטובה ביותר לערך שאנחנו יכולים לספק. אני גאה בכך שחברת WestRock, לקוח שהולך איתנו כברת דרך, בחר להתקין מערכת שלישית, לראשונה באירופה, שתתמקד ביישומי קרטון קשיח לתחומי הבריאות והיופי. זוהי בהחלט מגמה חיובית לקראת תערוכת drupa".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הצגה חד חד ערכית של עובדות חלקיות בלבד
    דוד הליקופטר 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "תכנית עסקית", "התמקדות במטרות קצרות טווח" = פיטורים של קרוב ל40% מהעובדים, מרביתם מהפיתוח, עצירת הפיתוח כליל, דחייה ביעדים בעלי משמעויות כספיות.. ומה יציגו בדרופה, שוב מכונה שכבר הוצגה? ככל הנראה כתבה ממומנת שהציגה רק צד אחד של המשוואה בשביל להשפיע על המניה.
    סגור
  • 1.
    כתבה מבישה
    ששי 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איפה הדיווח על הפיטורים הרחבים שלא השאירו עובדים בעלי ידע לשיקום . איפה הדיווח על פיטורים של סמנכל הכספים וסמנכל התפעול? איפה הסקירה על המנכ"ל הכושל שהביא את החברה המבטיחה הזו לפשיטת רגל. הכתבה הזו היא בושה לכתב כלכלי .
    סגור