השוק

ערב הסעודית במסר לארה"ב: מוכנים להגדיל את הפקת הנפט

על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל ערב הסעודית העבירה מסר לארה"ב לפיו היא מוכנה להגביר באופן חד צדדי את קצב הפקת הנפט כדי לבלום את עליית המחירים שהחלה הלילה בעקבות המתקפה של חמאס על ישראל
ניצן כהן |  2
מחיר הנפט (צילום shutterstock)
בעקבות המתקפה של חמאס על ישראל החלו מחירי הנפט לעלות בשיעורים חדים מתוך חשש שישראל לא תוכל למצות את פוטנציאל הפקת הגז שלה ומכאן יגבר הביקוש למוצרי אנרגיה. על פי דיווח מעודד של וול סטריט ג'ורנל הרי שהועבר מסר לארה"ב לפיו ערב הסעודית מוכנה להגביר באופן זמני את קצב הפקת הנפט כדי לבלום את הזינוק במחירים שנובע מהמתקפה על ישראל.
על פי הדיווח, הגדלת התפוקות תחל בתחילת השנה הבאה וזאת כדי להבין עד כמה יעלו מחירי הנפט. הדיווח אומר שהמסר של ערב הסעודית לממשל האמריקאי נועד כדי להיכנס למו"מ עם הממשל האמריקאי על ההיקפים והכמויות שידרשו כדי לבלום את עליית המחירים.
נזכיר כי בשבוע שעבר התבצר מחיר הנפט ברמה של 83 דולר לחבית ועם תחילת המתקפה של החמאס על ישראל זינק הנפט לאזור ה-85 דולר והחשש הוא שישראל לא תוכל להמשיך להגדיל את יצוא הגז למצרים וירדן וזה אומר שהן יצטרכו למצוא חלופות לגז הישראלי לטווחים הקצרים.
כך או אחרת אחת ההערכות שמדברות על הסיבות לעיתוי של המתקפה על ישראל מדברת על כך שההסכם בין ערב הסעודית, ארה"ב וישראל הדאיג מאוד את איראן ובעלות בריתה. החשיבות בהודעה של ערב הסעודית, לפחות כפי שעולה מהדיווח של וול סטריט ג'ורנל, נעוצה במקום בו ערב הסעודית בחרה צד והיא נצמדת למערב ומסייעת, לפחות בחורף, לבלימת מחירי הנפט.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ה"שלום" עם סעודיה היא קופון לביבי (לכאורה) (ל"ת)
    השחיתות. הורגת 10/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סעודיה גם אתם על הסיין שלנו (ל"ת)
    סאסא 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור