השוק

"העלייה בשער הדולר גרמה לכך שרק היצואנים מרוויחים"

יו"ר תנועת העצמאיים אורן בוטא מודאג מהעלייה בשער הדולר ששבר אמש שיא של 7 שנים ועומד כיום על 3.86 שקלים. בדרך לעלות ל-4 שקלים וטוען כי המרווחיחים היחידים מעלייה זו הם היצואנים. לטענתו עלייה נוספת בשער הדולר תגרום לכך שמוצרים רבים יתייקרו מאד בעתיד
מערכת ice | 
דולר, שקל (צילום shutterstock)

במסחר במט"ח שבר אמש הדולר שיא של 7 שנים כשהמטבע האמריקאי שנחשב לחוף מבטחים, נסחר ברמה של 3.86 שקל. גורמים בשוק ההון הפעילים בשוק המט"ח אומרים כי כרגע נפרצו כל ההגנות והדרך של הדולר ל-4 שקלים סלולה. 

אורן בוטא יו"ר תנועת העצמאיים הגיב על עליית שער הדולר: "נכון שגם כלל הסחורות שאזרחים פרטיים מזמינים מחו"ל מתייקרות וחלקם יהפכו לפחות כדאיות שכן ההפרש בין מחיר קנייתם כאן בארץ למחיר בחו"ל מצטמצם , שכן כמעט לכל מוצר יש מלאי לחודשים קדימה שנקנה לפי מחיר הדולר הנמוך, מקווה אבל איני יודע אם זה מה שיעזור לענף האופנה שיש לו מלאי יבוא אדירים, ונמצא במשבר מתמשך בשל התחרות הלא הוגנת על כיסו של הצרכן הפרטי שמקבל פטור ממע"מ על הזמנות של 75 דולר

ענף המסעדנות שנשען על חומרי גלם מיובאים ירגיש היטב את עליית שער הדולר מיד שהמחסנים של היבואנים יתרוקנו בעוד מספר חודשים, כשמדד הרווחיות שממילא נמוך, ירד אף יותר, וזאת בניגוד לעליית מחירי הדלק בעקבות עליית שער הדולר שמשפיעה מיד על מחירי הסחורות ברשתות, בשל התלות הישירה של מחיר המוצר במחיר השינוע שלו.
לכן טוב עשה שר האוצר סמוטריץ בהמשך לפניית תנועת העצמאים אליו וגורמים נוספים להמשיך את הסיבסוד של ההנחה בבלו לחודש נוסף.


לאור העובדה שהריביות בשמיים, מספר התיירים נמוך מלפני הקורונה, המצב של העצמאים היום לא טוב בלשון המעטה, רק היצואנים מרוויחים, מדובר בחלק קטן מהעסקים הבינוניים וכמעט כל העסקים הגדולים כשהם במצטבר מעסיקים פחות עובדים מהעסקים הקטנים ורוב העסקים הבינוניים בישראל שמעסיקים את רוב העובדים משלמים יותר על סחורות מיובאות הכוללות חומרי גלם ולכן טבעי שעליית שער הדולר במידה ותימשך מספר חודשים רב , תגרום לעליית מחיר המוצרים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה