השוק

יוליוס בר: "צופים התחזקות של הדולר בטווח הקצר"

דייוויד אלכסנדר מאייר, כלכלן בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", ערך סקירה נוכח הריבית הגבוהה בארצות הברית, וטען כי "צופים התחזקות של הדולר בטווח הקצר, בעיקר בתרחיש של צמצום הסיכונים להשבתת הממשל בארה"ב". ומה לגבי הטווח הארוך?
מערכת ice | 
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
דייוויד אלכסנדר מאייר, כלכלן בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", ערך סקירה נוכח הריבית הגבוהה בארצות הברית, וטען בראש דבריו כי: "אנחנו צופים התחזקות של הדולר בטווח הקצר, בעיקר בתרחיש של צמצום הסיכונים להשבתת הממשל בארה"ב. בטווח הארוך, עם ירידת הריבית של הבנק הפדרלי ב-2024, אנחנו נראה התרככות של הדולר לעומת האירו וירידה מתחת לערכו הנוכחי".
דייוויד אלכסנדר מאייר טען בסקירה שערך: "עליית התשואות על אג"ח משרד האוצר האמריקאי, בהינתן איתנותה של כלכלת ארה"ב לעומת כלכלות מפותחות נוספות כדוגמת גוש האירו, דחפה את הדולר האמריקני למעלה מאז אמצע יולי.
ההתחזקות של הדולר זכתה להכרה גם על ידי קובעי המדיניות המוניטרית בפדרל ריזרב (הפד). יתרה מזאת, המדיניות הפיסקלית בארה"ב תישאר ככל הנראה רחבה, כאשר הביקוש והתשואה על אג"ח בארה"ב יישארו גבוהים.
לפיכך, עדכנו לאחרונה את התחזית שלנו לתשואת על אג"ח האוצר האמריקאי ל-10 שנים ל-4.50%. לריביות גבוהות יותר בארה"ב לאורך זמן כמובן תהיה השפעה רחבה וארוכת טווח על יתרונו של הדולר.
המגמה הזו מנוגדת לשער האירו, שכמעט ולא צפוי לעלות עוד יותר בהתחשב בנתוני האינפלציה העדכניים בגוש האירו. נראה שהתשואות על האג"ח האירופאי ל-10 שנים לא יתאוששו הרבה מעבר ל- 2.6% בהינתן צמיחה איטית יותר. בהתאם לכך, תיקנו כלפי מעלה את התחזית לערך הדולר, כאשר תחזית ה-EUR/USD ל-3 חודשים עומדת כעת על 1.04.
את התנודות האחרונות בערך הדולר ניתן לייחס לסיכונים פיסקליים הנובעים מהפוטנציאל להשבתת הממשלה בארה"ב. למרות זאת, מדובר בסיכונים מוגבלים שכן נכון לעכשיו הושגה פשרה ותקציב זמני עד לאמצע נובמבר. כמו כן, חשוב לזכור ששתי המפלגות הגדולות שואפות להרשים את בסיס הבוחרים שלהן לקראת הבחירות בשנה הבאה, מה שמפחית את הסיכון למהלכים קיצוניים. היעלמותן של המצוקות התקציביות עשויה לאפשר לדולר ליהנות אף יותר מהשיעורים הגבוהים שלו.
חשוב לזכור שבטווח הארוך, יתרון הצמיחה בארה"ב יתפוגג והורדות ריבית הפד בסוף 2024 יעלו על סדר היום וישפיעו על המשק. יתרה מזאת, התיאבון לסיכון לא אמור לחוות נזק רב בתרחיש של 'נחיתה רכה' והוא אמור לפעול כרוח גבית עבור האירו. לכן, אנו ממשיכים להאמין שהדולר האמריקני יתרכך שוב בטווח הארוך, ובכך תיקנו את תחזית ה-EUR/USD ל-12 חודשים כלפי מטה ל-1.08, כאשר ערך הדולר ירד מתחת לערכו הנוכחי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה