השוק

עזב את אמזון והקים 20 חברות - כעת הוא שווה 1.1 מיליארד דולר

בגיל 37 בלבד היזם הצעיר שעבד פעם בשביל אמזון הנפיק את הסטארט-אפ שלו לפי שווי של 8.8 מיליארד דולר. איך הוא הפך מעובד פשוט למיליארדר? כל הפרטים
מערכת ice | 
אמזון (צילום shutterstock)
היזם הצעיר אפורבה מהטה עבד בשנת 2010 בתור מהנדס שרשרת אספקה אצל הענקית אמזון, אך בצעד אמיץ וחריג בחר לעזוב את החברה כדי להקים סטארט-אפ. הבעיה היחידה הייתה שלא היה לו מושג איזה סטארט-אפ להקים, ומאז הוקמו ונכשלו לא פחות מ-20 חברות שניסה לקדם - עד שהגיע האחת שהפכה אותו למיליארדר.
לפי CNBC, מהטה הקים את הסטארט-אפ "אינסטה-קארט" בשנת 2012 אחרי שהבין שחסרים לו מוצרי סופר בסיסיים בבית. לכן הוא החליט שהוא יקים את האפליקציה שתאפשר שילוח של מוצרי סופר הישר לבית הלקוח. ביום שלישי האחרון החברה יצאה להנפקה וזכתה לשווי שוק של לא פחות מ-8.8 מיליארד דולר.
מהטה שהיה המחזיק היחיד המוביל במניות החברה מכר 700 אלף ממניותיה וכעת הוא שווה =בפני עצמו כ-1.1 מיליארד דולר.
אז איך מהטה עשה את זה? לאחר שקיבל את הרעיון לאפליקציה הוא ניסה להגיש אותו לתוכנית קידום הסטארט-אפים של חברת Y Combinator, אך גילה שאיחר את מועד ההגשה. הוא לא ויתר ובכל זאת עשה שימוש באפליקציה החדשה שלו כדי לשלוח למשרדי ההנהלה שישיית בירה. המהלך זיכה לו מקום בתוכנית וכך הוא גם זכה למימון בסך 2.3 מיליון דולר.
האפליקציה תפסה תאוצה באזור סאן פרנסיסקו בתוך חודשים ספורים ואז החלה להתפתח לאזורים נוספים בארה"ב. בדיווח של החברה לרשות לניירות ערך היא העידה כי עד היום הזמינו דרכה יותר מ-900 מיליון פעמים בהיקף של 20 מיליארד מוצרים. כמו כן, היום הרשת פועלת בשיתוף חברות ענק כמו קרוגר, קוסטקו, ווגמנס ב-14 אלף ערים ברחבי ארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה