השוק

סמוטריץ' יעביר מיליארדים לרשויות הערביות בתנאים מגבילים. כל הפרטים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על ההסכמות שהושגו סביב הקמת מנגנוני הפיקוח להעברת התקציבים לרשויות הערביות: "אנחנו עוצרים את השתלטות ארגוני הפשיעה; עד שלא נוודא שהמנגנון פועל בשטח לא נעביר שקל אחד לרשויות"
דוד זולדן | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
שר האוצר סמוטריץ' אמנם סירב להעביר כספים שהוקצבו לרשויות הערביות אולם בהתערבותו של שר הפנים משה ארבל הוחלט שהכסף יועבר דרך משרד הפנים באופן שיבטיח את תיעול ההקצאה ישירות לרשות ולא לגורמים עבריינים.
בתום ישיבה בין נציגי משרדי האוצר והפנים, בהשתתפות ראשי רשויות ערביות וראש השב"כ, הוחלט כי הכספים ששר האוצר סמוטריץ' הודיע שלא יעביר לרשויות הערביות, יועברו דרך מנגנון שיוקם במשרד הפנים.
בנוסף, תקודם חבילת חוקים שיעניקו סמכויות לאכיפה פלילית וכלכלית כנגד ארגוני הפשיעה המאורגנת בחברה הערבית. משרד האוצר יתקצב מיידית עשרות מיליוני שקלים לאמצעים טכנולוגיים הנדרשים למשטרת ישראל להגברת האכיפה והביטחון האישי בחברה הערבית.
במהלך הפגישה הטעונה והארוכה שנמשכה עד לפנות בוקר, ראשי הרשויות הערביות הסכימו לעיקרון ולפיו כלל התקציבים יועברו דרך מנגנוני הפעלה, פיקוח ובקרה שיבטיחו את העברת התקציבים לטובת אזרחי ישראל הערבים, ולא לידי ארגוני הפשיעה.
על פי ההחלטה, מנגנונים אלו יגובשו ויאושרו בממשלה בתוך כשבועיים ובכפוף לכך משרד האוצר יעביר באופן מיידי את התקציב השוטף לשנת 2023 למשרד הפנים כנגד התחייבות של שר הפנים כי התקציבים יועברו לרשויות רק לאחר גיבוש המנגנונים עליהם הוחלט.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על ההסכמות שהושגו סביב הקמת מנגנוני הפיקוח להעברת התקציבים לרשויות הערביות: "אנחנו עוצרים את השתלטות ארגוני הפשיעה; עד שלא נוודא שהמנגנון פועל בשטח לא נעביר שקל אחד לרשויות"
עוד ציין סמוטריץ' כי: "אני שמח לבשר לכם שממשלת ישראל קיבלה את דרישתי להקים לראשונה מערכת של הפעלה, בקרה ופיקוח על התקציבים המועברים לרשויות הערביות כדי למנוע את זליגת התקציבים לארגוני הפשיעה".
"שנים רבות התריעו, כתבו דו"חות והבטיחו הבטחות וכעת לראשונה זה קורה - אנחנו עוצרים את השתלטות ארגוני הפשיעה על התקציבים המגיעים לרשויות הערביות. המערכת הזו, שתחול על כלל התקציבים גם השוטפים וגם תקציבי הפיתוח, תובא לאישור הממשלה ועד שלא נוודא שהיא קמה ופועלת בשטח לא נעביר שקל אחד לרשויות. אני מודה לראש הממשלה, שר הפנים, ראש השב״כ והמפכ"ל על תמיכתם ועל שיתוף הפעולה. אנחנו מחויבים למגר את הפשיעה והפרוטקשן, נקודה". חתם השר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה