השוק

יצחק תשובה ועידן ולס מציגים: רווח של מיליארד שקל

קבוצת דלק סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח נקי של כמעט מיליארד שקל (כן, זו לא טעות); הקבוצה תחלק דיווידנד משמעותי של 200 מיליון שקל; עידן ולס: "עתודות הנפט והגז של הקבוצה משמעותיות"
ניצן כהן |  4
עידן ולס ויצחק תשובה (צילום רון קדמי, פלאש 90, shutterstock)
קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה ומנוהלת על ידי עידן ולס סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח של כמעט מיליארד שקל. הקבוצה תחלק דיווידנד משמעותי של 200 מיליון שקל. נזכיר כי נכסי הליבה של קבוצת דלק הם ניומד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים) ואיתקה שמחזיקה בנכסי אנרגיה משמעותיים בים הצפוני.
לפני שניכנס למספרים נציין עוד כי משבר האנרגיה באירופה מביא את הממשלות המקומיות להקל על הרגולציה בתחום וזה אומר שממשלת בריטניה שהגבילה מאוד את חיפושי (והפקת) הנפט והגז בים הצפוני, מחלקת רישיונות חיפוש והפקה חדשים ושם איתקה נמצאת עם נוכחות משמעותית וזה אומר שאם הכל ילך כמו שצריך הרי שאיתקה צפויה להציג בשנים הבאות ביצועים לא רעים בכלל.

אם כן, קבוצת דלק, סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח של 967 מיליון שקל, עלייה של כ-34% לעומת הרווח הנקי בחציון המקביל שהסתכם בכ-724 מיליון שקל (בנטרול רווח הזדמנותי). ברבעון השני של השנה זינק הרווח הנקי בכ-148% ועמד על כ-406 מיליון שקל, לעומת כ-164 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כאמור, התוצאות של שנת 2022 הן בנטרול רווח הזדמנותי שנרשם בתקופה המקבילה שמקורו בעסקאות רכישה של איתקה שהביאו לרישום של רווח הזדמנותי בשנת 2022 בהיקף של 4.4 מיליארד שקל.
הכנסות הקבוצה עמדו על כ-6.1 מיליארד שקל במחצית הראשונה, לעומת 5.9 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ההכנסות ברבעון השני עמדו על 3 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 2.9 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDAX הכולל של קבוצת דלק למחצית הראשונה של שנת 2023 עמד על כ-4.9 מיליארד שקל, לעומת כ-4.2 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDAX ברבעון השני עמד על כ-2.3 מיליארד שקל, לעומת 2.2 ברבעון המקביל אשתקד.
החוב הפיננסי נטו של הקבוצה נכון לסוף החציון הראשון של השנה ירד לכ-3.159 מיליארד שקל, לעומת כ-3.829 מיליארד שקל בתום המחצית הראשונה של השנה שעברה, וההון העצמי של הקבוצה נכון לסוף המחצית הראשונה של השנה, הסתכם לכ-9.6 מיליארד שקל, לעומת 8.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
בחודש יולי 2023, חתמה הקבוצה על עסקה לרכישת השליטה (44.48%) ב"מהדרין" מידי קבוצת דסק"ש תמורת כ-250 מיליון שקל, העסקה הושלמה בשבוע שעבר.
עוד בחודש שעבר העלתה מידרוג, מקבוצת Moody's, את דירוג אגרות החוב של הקבוצה לרמה של A3.il באופק יציב (המקביל לדרגה A מינוס) וזאת בין השאר לאור המצב הפיננסי של הקבוצה אשר להערכת סוכנות הדירוג בולט לטובה. עם פרסום הדו"חות הכספיים למחצית הראשונה ולרבעון השני של 2023, החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך 200 מיליון שקל לבעלי המניות. חלוקה זו ביחד עם החלוקות שבוצעו לבעלי המניות, מוקדם יותר השנה, משקפת למניית דלק עד כה תשואת דיבידנד של כ-  10% .
עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק: "קבוצת דלק מסכמת את החציון הראשון והרבעון השני עם תוצאות חזקות, אשר באו לידי ביטוי בעליה בהכנסות וברווח נקי של 967 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2023. נכסי הליבה של הקבוצה, איתקה וניו-מד, המשיכו להניב תזרימי מזומנים חזקים בהיקף של מיליארדי שקלים, אשר שימשו את החברות להקטנת החוב וחלוקת דיבידנד.
"העובדה שבבעלות הקבוצה נכסי גז ונפט איכותיים במזרח התיכון ובים הצפוני, ועתודות אנרגיה בהיקפים משמעותיים, תומכת בצמיחת הקבוצה וחברות הבנות שלה כפי שגם בא לידי ביטוי בהעלאת הדירוג של הקבוצה, לאחר תאריך המאזן, על ידי חברת הדירוג מידרוג, לדירוג A3, צעד המבטא הבעת אמון בקבוצה ובפעילותה. לאחר תאריך המאזן, השלימה קבוצת דלק את רכישת השליטה ב"מהדרין", עסקה עם פוטנציאל השבחה משמעותי שנעשתה בתנאים אופטימליים עבורנו על בסיס מקורות זמינים וללא לקיחת חוב. המטרה הברורה שלנו היא להמשיך ולשמר את המומנטום החיובי בפעילות הקבוצה ולהביא להצפת ערך משמעותית נוספת לקבוצת דלק ולבעלי מניותיה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    1.3 מילארד תספורת. (ל"ת)
    המשלם 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    איפה קרן העושר איפה? גזלנים שקרנים מאפיונרים (ל"ת)
    אזרח שעדיין מחכה 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ומה עם הכסף שלנו ! שעשה תספורת ולא החזיר! לא שכחנו
    חיים 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיחזיר את הכסף שלקח מהפנסיות שלנו.
    סגור
  • המדינה היא
    אוזוספ הממציא 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשת"פ הכי גדול של הטייקונים, לא יתנו שיחזיר , לך תדע מהם ההסכמים הסודיים שחתמו איתו , שהם כבר לא יהיו כאן ואנחנו כבר נהיה זקנים זה יתפוצץ ונגמור ברחוב..
    סגור