השוק

רואי החשבון של סטורג' דרופ' מדביקים לה 'הערת עסק חי'

בקופת המזומנים של סטורג' דרופ נותרו רק 500 אלף שקל (נכון לתום הרבעון השני של השנה), היא מנהלת מו"מ למכירת מערכות אגירת אנרגיה חדשות אבל רואי החשבון חוששים שהחברה תתקשה לייצר את המערכות אלה גם אם תזכה בחוזים
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
עונת הדו"חות הכספיים מראה בסך הכל כי מרבית החברות עומדות בתחזיות המוקדמות. יחד עם זאת, יש חברות שמצבן הכספי אינו מהמשופרים וכדאי לשים גם אליהן לב. סטורג' גרופ' שעוסקת באגירת אנרגיה סיימה את הרבעון השני של השנה כשבקופת המזומנים שלה 500 אלף שקל בלבד ומכאן רואי החשבון מצמידים לחברה הערת 'עסק חי' שמשמעותו שרואי החשבון מטילים ספקמ ביכולת של החברה לשרת את התחייבויותיה.
מהדו"חות של סטורג' גרופ' עולה כי היא מנהלת משאים ומתנים למכירת מערכות שלה לשורה של ארגונים, אבל רואי החשבון מעריכים שגם אם משאים ומתנים אלה יעלו יפה הרי שלא ברור כיצד החברה תממן את הייצור שלהן וזו כבר בעיה מסוג אחר.

נכון לסוף הרבעון השני של השנה יש לסטורג' גרופ התחייבויות (בעיקר לזכאים שונים) בהיקף כספי כולל של כמעט 3 מיליון שקל כשסך כל הנכסים שלה מוערכים בפחות ממיליון שקל. הגירעון בהון העצמי של החברה במחצית הראשונה של השנה ל-2.2 מיליון שקל לעומת 1.5 מיליון שקל בסוף שנת 2022.
באופן מעט משונה, מניית סטורג' עלתה השבוע ב-16% כשהיום היא עולה ב-2.6%. בתחילת חודש אוגוסט קיבלה החברה הודעה מאחד המלווים שלה (אהרון רבינוביץ') הודעה כי הוא ממיר את ההלוואה ההמירה למניות שנתן לה למניות במחיר מימוש של 1.09 שקל וכפועל יוצא יוקצו לו כ-785 אלף מניות שמחיר מניה היום בבורסה עומד על 1.23 שקל. בנוסף גייס החברה כ-2.1 מיליון שקל במהלך חודש אוגוסט באמצעות הנפקת אופציות (סדרה 8) מה שאמור להקל ולו במעט על צורכי המזומנים של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה