השוק

הדולר חוצה את ה-3.75 שקל; רמת ההתנגדות הבאה ב-3.8 שקל

שיחת הצעקות בין נתניהו לראש המטה הכללי, הרצי הלוי, העלתה את רמת החששות של המשקיעים מפני הימים הבאים ואם בשעות הבוקר היו אלה המשקיעים הישראלים הרי שבשעה האחרונה הצטרפו ליציאה מישראל גם המשקיעים הזרים
ניצן כהן |  1
דולר, רובל (צילום pixabay, pixabay, ויקיפדיה)
הדולר שבר את מחסום ה-3.75 שקל ולמעשה מדובר בשיא של 4.5 שנים. בשוק ההון סימנו את רמת ה-3.75 שקל כרמת התנגדות פסיכולוגית משמעותית שאחריה נמצאת רק רמת ה-3.8 שקל שאם היא תישבר הרי שאנחנו בדרך ל-4 שקל לדולר וזה כבר סיפור לא פשוט בכלל.
הסיבה המרכזית להתחזקות של הדולר היא שיחת הצעקות שהתקיימה אתמול בין ראש הממשלה לרמטכ"ל וראשי הצבא בה הם ביקשו להתריע מפני המוכנות של צה"ל לקראת האתגרים העומדים בפניו בהינתן שהחקיקה המשפטית ממשיכה והמתנדבים לא רוצים להתנדב יותר. החריפה את המגמה ההתבטאות של חברי הכנסת החרדים שלוחצים על נתניהו להעביר את חוק הפטור מגיוס לבניהם ובנותיהם עם פסקת התגברות מה שעלול לפגוע גם בצבא הסדיר.

בשעות הבוקר היו אלה המשקיעים הישראלים שהבינו מהר מאוד את התמונה והחלו לממש מניות בעיקר של הבנקים ולהוציא כסף החוצה אבל בשעה האחרונה נכנסו לתמונה המשקיעים הזרים והמגמה החריפה.
מדאיגה לא פחות הייתה ההודעה המשותפת של נתניהו וסמוטריץ' אחרי שפיץ' הותירה את דירוג החוב של ישראל ללא שינוי. ההודעה הייתה בקליפת אגוז, לא קשורה לחששות של המשקיעים ונראה כי מבחינתם כרגע, הדבר הנכון, הוא לצאת מישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חזק ואמץ
    אברהים אבו ענתר 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חזק ואמץ רב אלוף הרצי הלוי, איש אמיץ והגון, כל העם איתך במאבק נגד מהרסי המדינה הביביביסטים שרואים רק את האינטרס המפוקפק שלהם ואתה את טובת המדינה. ביבי בגיל 74 עם קוצב לב לך לנוח.
    סגור