השוק

הבית החדש של ורסאצ'ה ומייקל קורס: ענקית האופנה שהופכת לאימפריה

קבוצת האופנה Tapestry רוכשת את הבעלים של ורסאצ'ה וג'ימי צ'ו בעסקה של 8.5 מיליארד דולר. העסקה תיצור קונגלומרט אופנת יוקרה בארה"ב שיתחרה במותגים הגדולים באירופה, כולל LVMH
מערכת ice | 
ורסאצ'ה (צילום unsplash)
קבוצת האופנה טאפסטרי (Tapestry) הודיעה כי היא רוכשת את קאפרי (Capri), חברת אחזקות האופנה שתחתיה פועלים בין היתר המותגים ורסאצ'ה ומייקל קורס, תמורת 8.5 מיליארד דולר.
העסקה תיצור קונגלומרט אופנת-יוקרה אמריקאי שיעמוד מול המתחרים הגדולים באירופה, בעיקר ענקית האופנה LVMH, תחתיה לואי ויטון ומותגים אחרים, ושייכת לאיש השני העשיר בעולם ברנאר ארנו. וכן קבוצת קרינג של המיליארדר פרונסואה פינו, שתחתיה פועלים גוצ'י ומותגים נוספים.
לאחר רכישת קאפרי, טאפסטרי תאגד תחתיה שישה מותגי יוקרה גדולים. תמורת זה טאפסטרי תשלם לבעלי המניות של קאפרי 57 דולר למניה במזומן, המהווה פרמיה של כמעט 65%. לאחר פרסום העסקה, מניית טאפסטרי ירדה ב-8%, בעוד שמניית קאפרי נסחרה ב-54.90 דולר.

בהצהרה, מנכ"לית טאפסטרי, ג'ואן קרבוסרט, אמרה כי הרכישה "יוצרת בית יוקרה עולמי חדש ועוצמתי, ופותחת הזדמנות ייחודית להגדיל את הערך עבור הצרכנים, העובדים, הקהילות ובעלי המניות שלנו ברחבי העולם".
מנכ"ל קאפרי, ג'ון איידול, אמר בהצהרה, "בהצטרפות לטאפסטרי, יהיו לנו משאבים ויכולות גדולות יותר להאיץ את הרחבת הטווח הגלובלי שלנו תוך שמירה על ה-DNA הייחודי של המותגים שלנו".
בית האופנה החדש אמנם קטן בהרבה מיריביו האירופים. בשנה שעברה, שתי החברות רשמו הכנסות של 12 מיליארד דולר. בינתיים, LVMH, הבעלים של 75 מותגים, כולל לואי ויטון ודיור, דיווחה על הכנסות של 87 מיליארד דולר. קרינג, הבעלים של גוצ'י ובלסיאנגה, הכניסה 23 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה