משפט

המיליארדר של גוצ'י נשלח לכלא: כך רימה את כולם

כוכב האינסטגרם נידון ל-11 שנות מאסר בגין הלבנת הון והונאת הונאה. היה ידוע בהתפארותו במכוניות היוקרה, הבגדים והשעונים שלו
מערכת ice | 
כוכב גוצי נעצר (צילום משטרת דובאי)
אחד המשפיענים הגדולים והעשירים של אינסטגרם יבלה זמן מה מאחורי סורג ובריח לאחר שהודה שהשיג חלק גדול מהעושר שלו באמצעות תוכנית ענקית בינלאומית להלבנת הון והונאה.
שופט פדרלי גזר את רמון עבאס, בן 40, ל-11 שנות מאסר לאחר שהודה באשמה באפריל אשתקד. התובעים הפדרליים אמרו שאבו מאזן עבד במסגרת מבצע הלבנת הון עולמי גדול לצד חשבון האינסטגרם שלו שהופסק כעת, והיה לו 2.5 מיליון עוקבים. הלבנת הון זו הסתכמה בכמעט 1.3 מיליארד דולר, לפי תובעים, שחלקם היו תוצאה של שוד סייבר שבוצע לכאורה על ידי האקרים צפון קוריאנים.

בתלונה המקורית כינה משרד הפרקליטות האמריקאי את עבאס "אחד ממנהיגי הרשת הטרנס-לאומית" של האקרים ורמאים, ולמעשה הלבין עשרות ואף מאות מיליוני דולרים בכל פעם. התובעים טענו כי החל מ-2019, עבאס עזר להלבין כסף על ידי החלפתו בין חשבונות הבנק שלו ושל שותפו לקשר. התובעים גם אמרו שהזוג עבד בתוכנית הונאה של Business Email Compromise על ידי יצירת קשר עם חברות בתואנות שווא ולאחר מכן הציעו הוראות כיצד להעביר להן כסף לחשבונות הגרועים שלהן, כמו גם לחלץ צרות דומה עם בקשות העברה SWIFT לבנקים.
במאמר ארוך צורה על עבאס מאת בלומברג מוקדם יותר השנה נאמר שהוא היה ידוען תרבות פופ בניגריה בשל סגנון החיים היוקרתי שלו, אם כי חוגים חברתיים מקוונים התייחסו אליו לעתים קרובות כ"ילד גדול ניגרי", שהייתה דרך ערמומית לומר הוא היה סוג של רמאי. למרות כעדות מתמונות וסרטונים מתמשכים מהאינסטגרם שלו, חייו הציבוריים היו מטח של טיולים בעולם ופוזות מול רכבי פרארי.
עורך דינו של עבאס, ג'ון איוויאנוג', לא הגיב מיד לבקשתו של גיזמודו להגיב. הוא אכן אמר לבלומברג ישירות לאחר גזר הדין ביום שני "הכל על השולחן" בנוגע ל-11 שנות המאסר של עבאס, אם כי ערעור על ההחלטה עשוי להיות קשה בהתחשב בהודאתו באשמה. איוויאנוג' אמר לכתבים שהם חשבו במקור שאבו מאזן יקבל רק ארבע או חמש שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה