השוק

אילן סיגל ל-ice: "השקעה בתוכן מקורי הוא ה-DNA של yes"

אילן סיגל, מנכ"ל yes ופלאפון אומר ל-ice כי בעשור האחרון השקיעה yes מיליארד שקל בתוכן מקורי והוא ה-DNA של החברה; "יש הרבה הוצאות בחברה כמו שלנו וההשקעה בתוכן היא הוצאה גדולה. אבל תוכן מקורי הוא ה-DNA שלנו"
ניצן כהן |  1
אילן סיגל (צילום יוני ספיר)
בזק פירסמה היום את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני של השנה ובשלב הזה של הדברים ניתן לקבל הצצה לביצועים של yes ופלאפון שבאופן עקרוני ממשיכים לשפר את הביצועים. בשיחה עם אילן סיגל, מנכ"ל yes ופלאפון הוא אומר שהחברה מצליחה לייעל את מבנה ההוצאות שלה מה שמיד מעלה את השאלה האם ההשקעות בתוכן יפחתו, בטח לאור התחרות הגדולה בענף.

"צריך להבדיל בין סוגי התוכן" אומר סיגל ל-ice "יש את התוכן המקורי של החברה והתוכן שהוא רכש וכאן תמיד אנחנו שואפים לייעל את המערכים שלנו". 
זה אומר פחות השקעות בתוכן? או נכון יותר תוכן מקורי?
"תוכן מקורי הוא ה-DNA של החברה ואני רוצה להזכיר לך שהשקענו בעשור האחרון מיליארד שקל ביצירה מקורית של דוקו, דרמות וכן הלאה ואני מדגיש שזה ה-DNA שלנו. לגבר שאר הסיגמנטים, אנחנו תמיד, כמו כל חברה, שואפים לייעל את המערכים שלנו".
כאן צריך לזכור שהנתון המרכזי בדוחות של yes ופלאפון הוא העלייה בהכנסות ומטבע הדברים כשההכנסות עולות כל שאר הפרמטרים התפעוליים משתפרים וכדאי לשים לב ש-yes התחילה בסוף השנה שעברה לגייס לקוחות לחבילות באנדל. כלומר, חבילה של חיברות לאינטרנט בסיבים עם מינוי לשירותי הטלוויזיה ב-IP ומהנתונים עולה כי לחבילה הזו הצטרפו 25 אלף מינויים חדשים וזה בחודשים בודדים של שיווק. בקיצור, הישג משמעותי ל-yes.
בוא נעבור רגע לפלאפון. שאלת המיליון דולר היא הפרישה של הדור החמישי
"אנחנו פורשים את הרשת שלנו מהר מאוד ובאופן איכותי מאוד. אנחנו ממפים את ריכוזי האוכלוסיה ונותנים שם מענה כמעט מוחלט. אנחנו מדברים על כבישים עמוסים מאוד ככה שאם לקוח תקוע בפקק הוא מקבל את חוויית הדור החמישי שלנו באופן מלא".
עכשיו נסביר. פרישת הדור החמישי היא קריטית לחברות הסלולר ועכשיו נשאלת שאלה איך פורשים את הרשת, מי מקבל קדימות וככה למעשה מגדילים את מצבת הלקוחות ומכאן כמובן את ההכנסות.
ההחלטה האסטרטגית של פלאפון הייתה לפרוש את הרשת בשלב הראשון במרכזי הערים ובכבישים. כרגע למעשה הפרישה של פלאפון בסיגמנטים האלה כמעט הושלמה כך שבאזורים האורבנים והכבישים המרכזיים יש דור 5 בפלאפון. נכון להיום פלאפון הצליחה להגדיל את ההכנסה הממוצעת ממנוי סלולר ל-45 שקלים (לעומת 43 שקלים) בשנה שעברה וזה נתון משמעותי.
כ-42% מלקוחות פלאפון נמצאים היום בחבילות של דור 5 מה שמאפשר לחברה להגדיל את ההכנסה מהלקוחות (וגם לתת תמורה טובה יותר) כשהחלק השני בהכנסות של פלפאון שעשה לה טוב הוא חבילות חו"ל כשהישראלים טסים המון לחו"ל ומשתמשים שן המון בטלפון הסלולרי ומכאן הם רוכשים חבילות גדולות יותר וכן הלאה.
כך או אחרת, הסיגמנט של yes ופלאפון הוא סיגמנט משמעותי בבזק והוא הולך ומשתפר כשהייחודיות של yes בתחום התוכן המקורי נשמרת ותישמר ובפלאפון הפרישה המואצת של הדור החמישי מאפשרת לחברה לגוון את השירותים שלה (וכמובן לגבות עליהם כסף). בשורה התחתונה - דו"ח לא רע בכלל של הקבוצה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תורידו את המחירים התוכן שלכם לא מעניין (ל"ת)
    הכק 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור