השוק
ספוטיפיי שוברת שיאים במנויים - אז למה היא ממשיכה להפסיד כסף?
ספוטיפיי הודיעה כי ברבעון השני של 2023 היו לה 551 מיליון משתמשים קבועים – עלייה של 27% מהרבעון הקודם ושיא של כל הזמנים. אבל ההפסד התפעולי גדל במידה ניכרת ועומד על 247 מיליון אירו. אולי העלאת המחירים העולמית תצליח לאושש את החברה
חברת ספוטיפיי פרסמה אתמול את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2023, לפיהם היא מזנקת במספר המנויים עם 551 מיליון משתמשים חודשיים קבועים (בתשלום ובחינם). מדובר בעלייה של 27% מהרבעון הקודם ושיא של כל הזמנים עבור החברה השוודית.
מספר המנויים עולה על ציפיות האנליסטים, שחזו סך של 529.9 מיליון משתמשים פעילים. את העלייה של 27% משנה לשנה אפשר להסביר בין השאר בעלייה החדה במספר המאזינים החדשים מדור ה-Z, פלח האוכלוסייה שנולד בין 1997 ל-2010, לפי Spotify.
בעקבות הגידול במספר המנויים, המכירות זינקו ב-11% ברבעון השני בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ל-3.2 מיליארד אירו, בהתאם לציפיות. גם המנויים בתשלום עלו ב-17%, ל-220 מיליון משתמשים.
אלא שכאן מסתיימות הבשורות הטובות מבחינת החברה, שלמרות ההצלחה הכבירה בקרב המאזינים, מהווה כישלון כלכלי למשקיעים. למעשה, למרות מעמדה כמובילת שוק, החברה מעולם לא רשמה רווח נקי שנתי ורק מדי פעם רושמת רווח רבעוני.
ההפסד התפעולי של ספוטיפיי גדל במידה ניכרת בין אפריל ליוני, ועומד על 247 מיליון אירו, בין השאר בשל עלויות ארגון מחדש והוצאות סוציאליות. ברבעון השני של 2022 היא הפסידה 194 מיליון אירו. הרווח למניה עמד על 1.55 אירו והכנסות של 3.18 מיליארד אירו, נמוך מציפיות האנליסטים.
בעקבות מתחרות כמו אפל ואמזון, הקבוצה הודיעה כי היא מעלה את מחיר מנויי הפרימיום שלה במספר שווקים ברחבי העולם, כולל בישראל. ביוני הודיעה פלטפורמת האודיו המובילה שתפטר 200 עובדים בעסקי הפודקאסטים שלה. זאת אחרי שהשקיעה בשנים האחרונות מאות מיליוני יורו בפודקאסטים.
עוד ב-
מחיר המנוי ליחיד בספוטיפיי יעלה מ-19.90 שקל ל-21.90 שקל; מנוי הפרימיום הזוגי יעלה מ-25.90 שקל ל-29.90 שקל; מחיר מנוי משפחתי יעלה מ-31.90 שקל ל-35.90 שקל; ומחיר מנוי הסטודנטים יעלה מ-9.95 שקל ל-11.90 שקל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה