השוק

למרות האזהרות: עליות בבורסה; הדולר יורד מתחת ל-3.7 שקל

למרות האזהרות של הבנקים הזרים וחברת דירוג האשראי מודי'ס הבורסה מתכנת הבוקר ועולה בשיעור של כ-1.5%; הדולר נחלש בשיעור חד של 0.5% ונסחר מתחת לרמת ה-3.7 שקל
ניצן כהן |  3
החקיקה המשפטית והבורסה (צילום מסך ערוץ הכנסת ,vecteezy)
למרות אזהרות הבנקים הזרים וחברת דירוג האשראי מודי'ס באשר להתפתחות הכלכלה הישראלית, הבורסה מתקנת את הירידות החדות של אתמול ועולה בכ-1.5%. במקביל הדולר נחלש בכ-0.5% ונסחר ברמה של 3.69 שקל.
נזכיר כי ביום שני עברה בכנסת בקריאה שניה ושלישית החקיקה שמתחילה את ההפיכה המשטרית בישראל ומכאן החלה בוקה ומבולקה. הרחובות התמלאו מפגינים ואתמול הבנקים הזרים סיטי בנק ומורגן סטנלי פרסמו אזהרות למשקיעים מפני ההידרדרות של ישראל. במקביל פרסמה חברת דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס אזהרה למחזיקי האג"ח (ומכאן גם למשקיעים בעסקאות פרטיות ומשקיעים בשוק המניות) כי התרחיש הלא טוב לישראל מתממש לנגד עיננו ומכאן צריך כל אחד לכלכל את צעדיו.
בעיה גדולה יותר הייתה התגובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' שהשורה התחתונה שלה הייתה סוג של זלזול בהודעת מודי'ס אבל אף אחד לא התרגש מהודעת הזלזול שהיא המשך לזלזול של הממשלה הישראלית הנוכחית במנהיג העולם החופשי - נשיא ארה"ב.
כך או אחרת ברור לכולם כי הכלכלה הישראלית חזקה והיא חיה כרגע מאדים של השנים האחרונות ובעיקר מהאדים של הבום הכלכלי שלאחר יציאת העולם ממשבר הקורונה אבל כל זה מדרון חלקלק שעלול להתגלות כמלכודת שוורים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אם זאת עדיון האירו מזנק
    ימני 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה אומר משהו קורה באמריקה שגם גורם לדולר לרדת
    סגור
  • 2.
    עליות
    ציונית 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראש הממשלה הגיב ואמר את האמת, כלכלת ישראל חזקה בהרבה ממדינות ה-OECD.תכלס. מי שחכם שיקנה עכשיו בזול.
    סגור
  • 1.
    החוק עבר והעולםמשתפר
    בובו 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה לא הדולר שיורד אלא השקל מתחזק. שטיפת מוח.
    סגור