השוק

דליה בהצעה חדשה לרכישת אשכול: 9 מיליארד שקל וערבות מוגדלת

דליה מסרה הצעה מעודכנת לרכישת האשכול בסכום של 9 מיליארד שקל, כאשר היא גם הגדילה הערבות ל-200 מיליון שקל בסך הכל. כזכור, הצעה המקורית של דליה עמדה על סכום של 12.4 מיליארד שקל. הערבות ששילמה ניתנת למימוש של חברת החשמל אם בסוף דליה לא תשלים את העסקה
מערכת ice | 
התייקרות החשמל (צילום shutterstock, pexels)
אחרי שהמכרז למכירת תחנת הכוח באשכול ממשיך להסתבך וחברת החשמל אפשרה ביום חמישי האחרון לדליה אנרגיה להפקיד את הערבות הבנאית בהיקף כספי של 200 מיליון שקל באיחור של שבועיים, מגיע המהלך הבא בעסקה הענקית שחווה לא מעט קשיים.
היום (שני) דליה מסרה הצעה מעודכנת לרכישת אשכול בסכום של 9 מיליארד שקל, כאשר היא גם הגדילה הערבות ל-200 מיליון שקל בסך הכל. כזכור, הצעה המקורית של דליה עמדה על סכום של 12.4 מיליארד שקל שהייתה גבוהה כמעט פי שניים מהצפי להצעה המנצחת.
הערבות החדשה ששילמה, שגדולה ב-100 מיליון שקל מהמקורית, ניתנת למימוש של חברת החשמל אם בסוף דליה לא תשלים את העסקה. בסופו של דבר, עם ההנחה במחיר העסקה אמורה להתממש ולצאת לפועל.
לא ברור מה מעוניינת חברת החשמל להשיג בשבועיים הקרובים אבל בכל מקרה, אם דליה לא תממש את זכייתה בתחנת הכוח באשכול הרי שעומדת לחברת החשמל הזכות לחלט לה ערבויות של 300 מיליון שקל.
נזכיר במה דברים אמורים. חברת החשמל בהתאם לרפורמה במשק החשמל הייתה אמורה למכור את תחנת הכוח באשכול. החברה יצאה למכרז כשהערכות השווי דיברו על סדר גודל של שווי עבור התחנה של 7 מיליארד שקל.
בסופו של יום דליה אנרגיה שהיא שותפות של משק אנרגיה הציבורית ותעבורה הגישה הצעה ששוברת את כללי המשחק וגם זכתה במכרז. ההצעה של דליה הייתה גבוהה מ-12 מיליארד של לתחנת הכוח וכאן כבר התחילו השותפים לנוע בחוסר שקט על כסאותיהם מתוך הערכה מחודשת לפיה במחירים האלה, כל העסקה כבר לא כדאית.
על פי תנאי המכרז דליה הייתה אמורה להפקיד ערבות של 300 מיליון שקל לקיום ההסכם, ערבות שתחולט אם דליה תפר את ההסכמים. דליה הפקידה 100 מיליון שקל והיא אמורה להפקיד עוד 200 מיליון שקל.
באופן עקרוני דליה מנסה לנהל מו"מ מחודש עם חברת החשמל כדי שזו תפחית את מחיר הרכישה אבל כאן נוצרת בעיה חדשה. בראש ובראשונה הזכות של חברת החשמל לחלט ערבויות בהיקפים כספיים גבוהים מאוד. הבעיה השניה היא שלמעשה נפתחת הדלת למאבקים משפטיים בין שאר הניגשים למכרז מתוך טענה שההצעה היא בינארית.
המשמעות של הצעה בינארית היא שכל אחד מגיש את הביד (BID) שלו ואם הצעה שמגיעה למקום הראשון נפסלת מכל סיבה שהיא הרי שעוברים להצעה השניה ומתחילים בהליכי מימוש ערבויות להצעה הזוכה שלא התממשה. ניהול מו"מ אחרי זכייה פותח פתח לבעיות משפטיות לא מבוטלות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה