השוק

חנן פרידמן תוקף את דברי סמוטריץ': המס על הבנקים מהגבוהים מהעולם

מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן, אומר על היוזמה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להטיל מס נוסף על הבנקים כי המיסוי על הבנקים היום כבר עומד על 36% והוא גבוה ביחס למס שמקובל בעולם
ניצן כהן |  1
חנן פרידמן (צילום Magma Images, אורן דאי)
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי, אומר היום בתגובה ראשונה על ההצעה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להטיל מס על רווחי יתר על הבנקים, כי המס כרגע על המערכת הבנקאית עומד על 36% והוא גבוה מהמס על הבנקים שמקובל בעולם. הדברים נאמרו בכנס לשכת רואי החשבון באילת.
על הסביבה המאקרו-כלכלית אמר פרידמן כי "כלכלה זה הרבה פסיכולוגיה. כלכלה רוצה ודאות ולא אוהבת תחזיות פסימיות, בעיקר כשאין להן ביסוס. נבואות קשות מגשימות את עצמן לפעמים. ולכן, חשובה האמירה שיגיעו ימים יותר טובים. אנחנו בלאומי מעריכים שלמרות ההאטה באירופה ובארה"ב, ברבעון השלישי של השנה הבאה (2024) הריבית בישראל תתחיל לרדת.

"רוב החברות במשק יצלחו את ההאטה ואני לא צופה מיתון בישראל. שוב, מקבלי ההחלטות צריכים להסתכל על המצב הנוכחי כהאטה ולא כמיתון. יש האטה אמנם, אבל פחות משמעותית מאשר בארה״ב ובאירופה. בשנה הבאה ישראל צפויה לחזור לקצב צמיחה של יותר מ-3%.
"המס על הבנקים בישראל עומד כבר היום על 36% - גבוה לעומת מה שנהוג במדינות רבות בעולם. ואפשר גם לתת דוגמה מספרד: כאשר הממשלה המקומית שם החליטה להטיל מס על רווחי הבנקים, הבנק האירופי התנגד לכך בחריפות והממשלה הקפיאה את המהלך".
על הבירוקרטיה בישראל אמר פרידמן כי "בענף הנדל"ן (ולא רק) עודף הבירוקרטיה בישראל שווה 4% מהתוצר. על ידי נקיטת סדרת מהלכים לטיפול בבירוקרטיה, יכולנו לצלוח גם את המשבר הנוכחי וגם את המשבר הבא, אם יבוא. זה יקרה אם הממשלה תגיד: עד כאן!. אם לוקחים כדוגמה את משבר הדיור, אני אומר בצורה ברורה שאין פתרונות קסם. אפשר להאט את קצב עליית המחירים לעוד שנה או שנתיים, אבל הפתרון האמיתי צריך להיות בקיצרו ההליכים הבירוקרטיים ובהשקעה בתשתיות. אני מייחל לכך שהממשלה תבחר בדרך זו, כך שיזמי פרויקטים יוכלו להשלימם תוך 3-4 שנים לכל היותר".
על המשבר בתעשיית ההיי-טק אמר פרידמן כי "כיום קשה לחברות צעירות לגייס בסבבי b ו-c. אם הירידה בהשקעות תימשך לאורך זמן - אנחנו נראה ירידה בייצוא ההיי-טק הישראלי. אני מקווה שהמשבר הנוכחי יהיה קצר ושההיי-טק ימשיך להיות הקטר של המשק. מרבית ההשקעות בהיי-טק הן מצד משקיעים זרים. המוסדיים לא יכולים אמנם למלא את כל החוסרים, אבל הממשלה יכולה לעודד אותם ליותר השקעות".
באשר לבנק לאומי עצמו, אמר פרידמן "אני צופה שבעוד 5 שנים יהיו ללאומי קצת פחות סניפים ופחות מטר רבוע (מכיוון שהסניפים יקטנו פיזית), אבל במקביל – נמשיך לשים דגש על התאמת השירותים הבנקאיים לרצון הלקוחות ולמצבם הפיננסי, יחד עם שידרוג מתמיד של החוויה בכל ערוצי השירות, תוך שימת דגש על הפעילות הדיגיטלית מבוסס מודלים וטכנולוגיה מתקדמת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אסור להעלות את המס על הבנקים
    אריסטו 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את המחיר נשלם כולנו
    סגור