השוק

דירוג מניות הבנקים: זה הבנק עם התשואה הטובה ביוני

המערכת הבנקאית נמצאת תחת מתקפה חסרת תקדים שהשורה התחתונה שלה היא פגיעה ברווחיות ואלה חדשות לא טובות למשקיעים בשוק ההון; מה שנראה כרגע זה שהמשקיעים יוצאים מהבנקים אבל אז נוצרות הזדמנויות; הדירוג המלא
ניצן כהן | 
דב קוטלר, סמדר ברבר, משה לארי, אורי לוין וחנן פרידמן (צילום גדי דגון, תמר מצפי, אבשלום ששוני, יחצ, אורן דאי, shutterstock)
המערכת הבנקאית רועשת וגועשת. גל של חוקים עפים עליהם מכל כיוון שרובם ככולם פופוליסטיים כשהשורה התחתונה של החוקים האלה היא פגיעה ברווחיות המערכת וזה אות למשקיעים לממש סחורה ברווח, רגע לפני שהרווחים האלה מתאדים.
עכשיו צריך לזכור. זה לא שבבנקים יושבים צדיקים וזה לא שבמערכת הבנקאית לא רוצים להרוויח וזה כשלעצמו לא פשע, בטח אם אתם משקיעים בשוק ההון. עכשיו צריך להבין את הדינמיקה של המערכת הבנקאית בעולם בו הריבית עולה בתדירות גבוהה ובשיעורים לא מבוטלים.

באופן עקרוני כשהאינפלציה עולה והריבית עולה זה טוב למערכת הבנקאית שמצידה מרוויחה על אותו התיק מבלי לעשות דבר. אבל הסיפור הזה נכון עד לנקודה מסוימת כי בשלב כלשהו ההלוואות או נכון יותר, התשלומים השוטפים על ההלוואות עולים לרמות שהלווים כבר לא יכולים לשלם אותם ואז המערכת נכנסת לגל של מימושי בטוחות במקום שהן קיימות, ובמקום שלא אזי הם בבעיה.
עכשיו צריך לזכור, הכלי של הריבית הוא כלי לא מדויק אבל אפקטיבי מאין כמותו במלחמה באינפלציה שהיא שורשו של כל רע בכלכלות ולכן התהליך שאנחנו רואים במערכת הבנקאית הוא כואב, אבל טבעי ומכאן כל אחד יכלכל את צעדיו בהתאם.
אם אנחנו מסתכלים על מניות המערכת הבנקאית הרי שבאופן לא טבעי הן ירדו בחודש יוני. למה באופן לא טבעי? כי בשלב הזה אם אנחנו מסתכלים על העולם הרי שאנחנו רואים שהעסקים בבנקים טובים ואם לוקחים בחשבון את השמרנות של הבנקים הישראליים, אזי הם יכולים בהחלט להיות חוף מבטחים.
אבל כאן נכנסת החקיקה שמחייבת את הבנקים לשלם ריבית על העו"ש, לשלם ריבית גבוהה יותר על הפיקדונות ולגבות ריבית נמוכה יותר על ההלוואות. אם נוסיף לזה את חוקי המהפכה המשפטית שמרחיקה את כל מי שהיא יכולה מישראל, אנחנו מקבלים תהליך לא טבעי של מניות מאבדות גובה.
אם אנחנו צוללים לתוך הדירוג הרי שאנחנו מגלים שהבנק הבינלאומי השיג תשואה חיובית בעוד שאר הבנקים הניבו תשואות שליליות. הסיבה לכך נמצאת בכך שהבינלאומי הוא הבנק הקטן במערכת האשראי הצרכני אולם הוא פעיל מאוד בעולמות שוק ההון וכאן יש פרנסה בתקופה הזו, בטח בכל הנוגע להוצאת כספים לבורסות מחוץ לישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה