השוק

אנרג'יאן השלימה גיוס ענק של 750 מיליון דולר לפיתוח כריש-תנין

חברת האנרגיה אנרג'יאן השלימה הלילה את התמחור בהנפקת הענק ולמעשה השלימה גיוס אג"ח של 750 מיליון דולר; הריבית בה גייסה החברה גבוהה מאוד כשתמורת ההנפקה מיועדת למחזר חוב קיים ופיתוח מאגרי הגז של החברה
ניצן כהן | 
מתיוס ריגאס מנכ"ל אנרג'יאן (צילום יחצ)
חברת האנרגיה אנרג'יאן השלימה הלילה גיוס ענק של 750 מיליון דולר. הגיוס התבצע באמצעות הנפקת אג"ח למשקיעים המוסדיים. תמורת הגיוס מיועדת למחזר חוב שיעמוד לפירעון בשנה הבאה ויתרת הכסף מיועדת לפיתוח מאגרי הגז כריש ותנין.
כאן המקום לציין שגיוס סכום גדול כל-כך בתקופה כזו של חוסר וודאות כלכלי היא הישג משמעותי כי באופן כללי הגיוס שאנחנו רואים החודש הם גיוסים יחסית קטנים, בטח ביחס לגיוס הענק של אנרג'יאן. יחד עם זאת, הריבית אותה תשלם החברה היא גבוהה ואפילו גבוהה מאוד ועומדת על 8.5% דולרי, זאת בעוד החוב שתפרע החברה בשנה הבאה, בהיקף כספי של 650 מיליון דולר נושא ריבית דולרית של 4.5%.

אגרות החוב שהנפיקה החברה מיועדות למשקיעים המוסדיים שנחשבים לנזילים מאוד ומחפשים אפיקי השקעה טובים. אגרות החוב של אנרג'יאן עונות למעשה כמעט על כל הדרישות של המוסדיים וזה אומר ריבית גבוהה, הצמדה לדולר ונכס בסיס שאמנם אינו משועבד אבל מהווה סוג של בטוחה ואלה מאגרי הגז כריש ותנין.
עוד נזכיר כי מצוקת האנרגיה בעולם הופכת את מאגרי הגז של ישראל לאטרקטיביים מאוד וכאן עולה השאלה שנמצאת היום על סדר יומו של שר התשתיות הלאומיות, ישראל כץ, אם להתיר לחברות הגז הישראליות להגדיל את היקפי הגז ליצוא ולנצל את ההזדמנות העסקית חסרת התקדים אולי באירופה או לחילופין לייצר שולי ביטחון גדולים יותר לכלכלה הישראלית שהופכת לאט לאט לצרכנית אנרגיה משמעותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה