השוק

מנכ"ל דיפלומט: "ישראל לא יקרה יותר ממדינות באירופה"

ינון בן ענת התייחס להצעת משרד הכלכלה להגביל יבואנים ואמר: "חברה בונה יכולות במשך 30 שנה עם הישגים יפים ובסוף מגיע רגולטור ומבקש לפרק אותנו"
מערכת ice | 
ינון בן ענת (צילום אקליפס מדיה)
"יוקר המחיה הוא נושא מאוד מורכב ולייחס אותו רק לחברת דיפלומט אינו מהלך שיביא את הפתרון. בניגוד לפירסומים בתקשורת, דיפלומט מרוויחה אחוז קטן וקבוע. הישראלים אומנם לא אוהבים להרגיש פראיירים, וכשהם נמצאים בחו"ל ורואים מוצר עם מחיר זול, הם ממציאים סיפור שלא תמיד בהלימה עם המציאות. כשעושים השוואה רצינית, ישראל היום לא יקרה יותר ממדינות מובילות באירופה", את הדברים אמר ינון בן ענת, מנכ"ל דיפלומט ישראל, בכנס "רגולציה וניהול משברים במציאות משתנה", שערכה מחלקת הרגולציה של משרד עורכי הדין פירון.
בן ענת התייחס להצעת משרד הכלכלה להגביל יבואנים כך שיפסיקו לייצג יותר מספק אחד גדול. לדבריו, "מדובר באירוע דרמטי. חברה בונה יכולות במשך 30 שנה עם הישגים יפים ובסוף מגיע רגולטור ומבקש לפרק אותנו. מדובר בהצעה שפוגעת בקבוצה של יבואנים ולא מציגה את התמונה המלאה. יוקר המחיה הוא בעיה  מורכבת, ודיפלומט  אינה היא חזות הכל ולא אצלה נמצא הפיתרון. יש פה מהלך הרבה יותר רחב. לפי נתוני הכלכלנית הראשית של משרד האוצר, דיפלומט נמצאת בסף הנמוך של הרווחים יחסית לחברות אחרות במשק ולעומת יבואנים  שריווחיהם עומדים על 12% אנחנו נעים רק סביב 4% רווח. יש חוסר הלימה מוחלט בין הרעש התקשורתי לבין המציאות".

בן ענת אף הגיב לטענות נגד החברה על כך שאינה מוריד את מחירי המוצרים כשמחירי ההובלה יורדים. לדבריו, "ראשית לא בוצעה עליה ועם זאת, העלאת מחירים בשוק הקמעונאות היא אירוע גדול ומורכב ומהווה מוצא אחרון. אנחנו מנסים למצוא פתרונות ייעול בקטגוריות השונות אבל יש גם סיטואציות שצריך לגשת לעליית מחירים".
בן ענת הוסיף כי "הדרך הטובה ביותר להורדת יוקר המחיה הינה  הגדלת התחרות ושחרור החסמים. כל מוצר שיכול להימכר באירופה יכול להימכר גם בישראל. בנוסף, יש חוקים ספציפיים במדינת ישראל שהגיע הזמן לבטל. כמו למשל רגולציה ייחודית לייבוא אבקת כביסה שקיימת רק בישראל, מה שבסופו של דבר משתקף גם במחירים. המטרה היא להוריד משקולות, לייבא יותר מוצרים ולתת לשוק לרוץ קדימה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה