השוק

דירוג מנהלי הכסף: מנהל ההשקעות עם התשואה הטובה במאי

דירוג מנהלי הכסף לחודש מאי מלמד שני דברים: מי שהיה חשוף יותר לשוק המניות ומי שהיה עם הפנים לחו"ל השיג תשואה טובה יותר וזה תהליך חשוב בניהול החסכונות של הציבור
ניצן כהן |  2
בתי השקעות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
דירוג מנהלי הכסף לחודש מאי מגלה תמונה מעניינת. כל מנהל השקעות שהיה חשוף לשוק המניות בדגש על השווקים בארה"ב השיג תשואה גבוהה ומי שהיה חשוף פחות השיג תשואה נמוכה יותר וזו תמונת המצב בישראל 2023.
עכשיו נסביר מעט את הדברים. בשנים האחרונות נוצר מצב שמנהלי ההשקעות הגדולים הפנימו את העובדה ששוק ההון המקומי קטן מידי ממידותיהם ולכן עליהם לצאת החוצה. עכשיו נשאלת השאלה כשמדברים על "החוצה" לאיזה שוק אנחנו מכוונים ובאופן עקרוני השוק שנבחר היה השוק האמריקאי - הגדול בעולם.

מנהלי הכסף הישראלים סופגים מידי חודש לא מעט כספים שמופקדים לניהול אצלם וזה נובע מעוצמת שוק העבודה שמביא את הציבור להפקיד מידי חודש כסף לקרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות. מנהלי ההשקעות מבינים דבר נוסף, גם חשיפה גדולה מידי לשוק ההון לא טובה ומכאן הם יוצאים להשקעות ריאליות שבאופן טבעי תנודתיות פחות אבל ומספקות תשואה עודפת לאורך זמן.
מי שמוביל את תחום ההשקעות הריאליות אלה חברות הביטוח שלמעשה המציאו את השוק הזה ולכן הכסף שמנוהל אצלם מפסיד פחות בתקופות רעות ומרוויח פחות בתקופות טובות וזה מה שקרה בחודש מאי. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אינפינטי
    שמ 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מוזכרת אף פעם.קטנה מדי לכבוד הזה?
    סגור
  • 1.
    מה יהיה על אלטשולר?
    קרן הצבי 06/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ״הצבי ישראל על במותיך חלל, איך נפלו גיבורים…״
    סגור