השוק

לומבר אודייר: תהיו זהירים - הדולר יחזור ל-3.8 שקל

הבנק השוויצרי לומברד אודייר משהיר היום את לקוחותיו מהשקל; בבנק אומרים שהשווי ההוגן של הדולר צריך להיות על 3.8 שקל; "האיזונים החיצוניים של ישראל חזקים אבל הם עשויים להיחלש בשל חוסר הוודאות הפוליטי"
ניצן כהן |  4
השקל נחלש (צילום shutterstock)
קיראן קאוושיק, אסטרטג מט"ח, הומין לי אסטרטג מקרו וג'יאנוון סאן אסטרטג השקעות מהבנק השוויצרי לומברד אודייר מזהירים היום את לקוחות הבנק מפני השקל. להערכתם ככל ששוק המניות האמריקאי בדגש על מניות הטכנולוגיה יתחזק וחוסר הוודאות הפוליטי בישראל ימשך הרי ששוויו של הדולר עומד על 3.8 שקל וזה נתון משמעותי להתפתחות הכלכלית של ישראל.
"ההתאוששות האחרונה במניות הטכנולוגיה עשויה לספק פוטנציאל תיקון כלפי מטה עבור שער החליפין של יחס הדולר שקל. במילים אחרות, השקל עשוי להתחזק ככל שמניות הטכנולוגיה ממשיכות לצבור מומנטום. עם זאת, אנו נשארים זהירים ואנו מצפים שהמטבע ייחלש בטווח הארוך יותר.

"מודל השווי ההוגן שלנו, הכולל מנועים מקרו-כלכליים ארוכי טווח כמו הפריון של המדינה, החוב הממשלתי, הפרשי ריבית ריאלית, צמיחה יחסית ויתרות חיצוניות, צופה שהשווי ההוגן של יחס הדולר שקל יעלה לכיוון 3.80 שקל לדולר.
"בעוד שהאיזונים החיצוניים של ישראל חזקים במונחים אבסולוטיים, הם עשויים להיחלש במקצת בהסתכלות קדימה, שכן אי הוודאות הפוליטית האחרונה, בין היתר על רקע הרפורמה המשפטית – אם היא מתמשכת ומתערבבת עם תיקון במגזר הטכנולוגי, צפויה להביא לקיטון בהשקעות הזרות הישירות. היצוא לארצות הברית גדול למדי ומתרכז במגזר הטכנולוגי, ועומד על 7% מהתמ"ג של ישראל. מכאן שההאטה הסופית בארה"ב מחצית השניה 2023 של  עשויה להכביד במידה מסוימת על היצוא הישראלי".
נזכיר כי לומברד אודייר היא קבוצת בנקאות שוויצרית פרטית ועצמאית בת יותר מ-225 שנים. לומברד אודייר מתמחה בבנקאות פרטית ומספק ללקוחותיו שירותי ניהול עושר ייחודיים בעזרת נזילות גבוהה וסגנון השקעה קונסרבטיבי. ההון המנוהל של לומברד אודייר עומד על 214 מיליארד דולר. לומברד אודייר נחשב מגופים הפיננסיים המובילים בתחום הקיימות, והמודלים הכלכליים שלו תואמים ליעדי הפיתוח בר הקיימא של האו"ם. לבנק 28 נציגויות ב-23 מדינות ביניהן ישראל, ולו כ-2,500 עובדים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הדולר אמור להיות 3.37 -3.44 ולהישאר בטווח הזה (ל"ת)
    משה משה 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • הכל באשמת הממשלה
    יוסף 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדולר יחזור ל3.4 רק שהמהפכה השלטונית תרד מהפרק
    סגור
  • 1.
    חרטא ברטא מישהן נכנס ללחץ מהשקעה כושלת בדולר
    f 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יגיע בחזרה ל3.35.
    סגור
  • לחץ
    יוסי 06/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חרטה ברמה.
    סגור