השוק

בית ההשקעות מור רוכש 4.6% מלהב אל.אר ב-38.5 מיליון שקל

בית ההשקעות מור ישלם 3.25 שקל למניה, מחיר דומה למחיר המניות של להב בבורסה; להב מחזיקה בין היתר בשליטה בדלק ישראל שמפעילה את תחנות הדלק ומתחמי חנויות הנוחות דלק
ניצן כהן | 
אבי לוי, יו"ר דלק ישראל (צילום pexels, יחצ)
בית ההשקעות מור רוכש חבילת מניות גדולה בחברת להב אל.אר בתמורה ל-38.5 מיליון שקל. לאחר הרכישה יחזיק בית ההשקעות 4.76% ממניות החברה שהם 4.6% בדילול מלא. בית ההשקעות מור יקבל ללא תמורה עוד 11.8 מיליון אופציות שיפקעו בעוד כ-3 שנים. אם אכן יממש בית ההשקעות את האופציות שקיבל יעלה להחזקה של כ-8% מהחברה בדילול מלא.
להב אל.אר היא אחת החברות היותר מעניינות בבורסה. הפעילות המרכזית של החברה היא בתחום הנדל"ן המניב בעיקר בגרמניה וישראל אבל כחלק ממימוש הנכסים בקבוצת דלק של יצחק תשובה, רכשה החברה את השליטה בחברת דלק ישראל שמפעילה את תחנות הדלק וחנויות הנוחות של דלק.

אבי לוי בעל השליטה בחברה ויו"ר הדירקטוריון שלה גיבש תוכנית מעניינת להשבחה של נכסי הנדל"ן בדלק ישראל ופיתוח העסקים שלה מה שמייצר, לפחות על הנייר, פוטנציאל מעניין מאוד בחברה.
להב אל.אר סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 95.3 מיליון שקל ורווח תפעולי של 8 מיליון שקל אך עם הפסד נקי של 5.8 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של 11.4 מיליון שקל. סך המאזן של החברה מסתכם בכ-2 מיליארד שקל כשההון העצמי מהווה כמעט חצי מהמאזן.
ללהב יש כיום חוב של כמעט 800 מיליון שקל כשמרביתו למערכת הבנקאית אבל עדיין היא מחזיקה בחוב של 325 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. החוב של להב פרוס בסה"כ יפה אולם בשנה הבאה היא צריכה לפרוע 26 מיליון שקל ובשנת 2025 היא אמורה לשלם למחזיקים כמעט 45 מיליון שקל ומכאן נוצר הצורך בחברה להזרמה של הון שבית ההשקעות מור סיפק אותו היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה